Produktová řada SUV značky Seat letos přesáhla hranici jednoho milionu prodaných vozů.
Automobily SUV (Sports Utility Vehicle) si každoročně ukrojují stále větší část trhu. V roce 2021 na ně připadalo 46 % registrací nových vozů v Evropě, což je o 5 procentních bodů více než v předchozím roce.
Příkladem této růstové evoluce je produktová řada SUV značky Seat. Ta v roce 2022 přesáhla hranici jednoho milionu prodaných vozů všech tří modelů, tedy pouhých šest let po uvedení prvního z nich na trh. Loni se již modely Arona, Ateca a Tarraco podílely na globálním prodeji značky Seat 49 procenty, resp. 192 100 vozy. Mezi hlavní důvody jejich popularity patří design, všestrannost a sportovní jízda.
Jubilejním miliontým vyrobeným SUV nebyl nikdo menší než Seat Arona, který stojí vždy v čele. Od svého uvedení na trh v roce 2017 se první městské SUV značky Seat stalo jejím nejoblíbenějším modelem. Na celém světě se prodalo 481 585 vozů. V roce 2021 byl model Arona bestsellerem ve Španělsku. Bylo to poprvé, co se SUV stalo lídrem na trhu v této zemi.
Od debutu modelu Arona bylo ve Španělsku prodáno téměř 98 000 vozů. Bestseller vyniká svým funkčním a praktickým designem, mladistvým vzezřením, výhodným poměrem cena/výkon, skvělou jízdní dynamikou a technicky vyspělým interiérem, který cestujícím poskytuje mimořádný komfort, konektivitu a vysokou úroveň bezpečnosti. Vozy Seat Arona vyrábí závod Martorell.
Po modelu Arona následuje robustní Seat Ateca, první SUV v historii značky. Zákazníci si zakoupili již 435 443 těchto kompaktních SUV. Elegantní linie spolu s osobitým sportovním charakterem propůjčují modelu Ateca nezaměnitelnou identitu, která je ještě více umocněna ve verzi s pohonem všech kol 4Drive, jež patří mezi nejhospodárnější vozy své třídy na trhu.
Ateca má hodně příznivců v Německu, kde celkový počet prodaných vozů přesáhl již 108 000, a to díky agilním, stabilním a komfortním jízdním vlastnostem v jakékoli situaci, které dokonale ladí s offroadovým charakterem tohoto modelu.
Skvěle si vede také Seat Tarraco. Dosud bylo na celém světě prodáno již 88 820 těchto velkých SUV uvedených na trh v roce 2018. Je to první model, jehož označení vzešlo z veřejného hlasování, na němž se podílelo více než 140 000 lidí.
Vzhled tohoto SUV umocňuje jeho design udávající trendy. Tarraco však nejvíce vyniká svou prostorností, až sedmimístným ergonomickým interiérem a zavazadlovým prostorem o objemu až 1775 litrů se sklopenými všemi sedadly za první řadou. Díky zvýšené poloze nabízí praktičnost bez kompromisů ohledně sportovní ovladatelnosti a vynikající preciznosti v zatáčkách. Stejně jako v případě modelu Ateca je největším trhem Německo, kde bylo prodáno již 29 000 vozů Tarraco.
Zdroj: Press Seat
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.