Exotický bronz. GT Sports Technology si odnáší z Carrera Cup Middle East třetí místo v kategorii

Třetí místo v kategorii Masters. Tímto výsledkem skončila sezona seriálu Porsche Carrera Cup Middle East pro jezdce stáje GT Sports Technology Petra Brecku. Český jezdec zpečetil v Džiddě celkový bronz dvěma pódiovými výsledky.

„Jsme spokojení,“ pochvaloval si po skončení finálového saúdskoarabského víkendu šéf Karel Neffe. „Tým nabral spoustu zkušeností a celé naše účinkování určitě hodnotíme pozitivně. Pro Petra je to úspěch a bereme to jako dobrý vstup do letošní standardní sezony,“ dodává.

Šance na celkový bronzový výsledek ve třídě Masters, která je určena amatérským závodníkům starším 40 let, měl Petr Brecka velmi solidní již před víkendem. Na kontě měl totiž o 29 bodů více než kanadský jezdec Mark J. Thomas. Výchozí pozice českého závodníka zůstávala slibná i navzdory faktu, že po skončení sezony mělo přijít ke slovu škrtání dvou nejhorších výsledků.

S nástrahami rychlé městské trati, kde může i sebemenší chyba znamenat náraz do svodidel, se Brecka vypořádal úspěšně už v sobotu večer. Do cíle dojel nejenom jako druhý v rámci třídy Masters, ale také na šestém místě absolutně. Šlo o jeho nejlepší celkový výsledek v sezoně. V neděli se mu povedl i druhý závod, který se konal ještě za denního světla. Tam dojel Brecka v kategorii jako třetí a současně osmý celkově. Tím zpečetil konečnou třetí příčku v hodnocení Masters. V absolutní klasifikaci ročníku 2024/2025 obsadil 10. místo.

Karel Neffe si oddechl, že se jeho jezdci vyhnuly na záludném okruhu větší incidenty. „Všechno jsme zvládli v pořádku. Petr sice měl nějaké kontakty v soubojích o pozice, to ale byly jenom drobnosti. Jednou se opřel do Mika Mima, podruhé do Thomase. O zeď ale naštěstí ne. Spousta jezdců s ní přitom kontakt měla. Někteří například nevytočili zatáčku v rychlých pasážích,“ říká.

Ačkoli se Džidda řadí mezi nebezpečné okruhy, na Neffeho udělala tato trať dojem. „Je výborná. Sice nebezpečná, protože tu nevidíte za zatáčku, jinak je ale nádherná a nabízí obrovskou přilnavost. Pro závodníky je to výzva a mě osobně mrzí, že jsem se tam nesvezl. Myslím si, že stojí za to něco takového zažít. Pokud někdo má možnost se tu svézt, určitě by do toho měl jít. Jen s málokterým jiným okruhem bych tuto trať dokázal srovnat,“ myslí si.

Více týmu v Saúdské Arábii sedly noční podmínky. „Přes den měl asfalt 67 nebo 68 stupňů, vzduch 39. Podmínky byly hodně proměnlivé. Už jsme si ale na to zvykli a dokážeme s tím pracovat. I Petr si na to zvykl a noční závod ho bavil. Přes den bylo v autě hrozné vedro,“ přibližuje Neffe okolnosti.

Podle šéfa stáje existuje možnost, že se tým zúčastní seriálu Carrera Cup Middle East i v další sezoně. „Uvidíme. Zatím je to všechno ve hvězdách, budeme to vyhodnocovat,“ prozrazuje Neffe. V konečném rozhodnutí budou pochopitelně hrát roli i finance. „Dalo nám to hodně, ale tento šampionát je extrémně nákladný. Bavíme se o násobcích toho, co nás stojí závodění v Evropě. Pro příští rok ale o dalších arabských startech uvažujeme, ať už v Carrera Cup Middle East nebo ve 24H Series,“ načrtává plán.

Už během nadcházejícího víkendu GT Sports Technology pokračuje v rozjeté sezoně, tentokrát již v Evropě. Na Slovakia Ringu totiž startuje seriál Porsche Sprint Challenge Central Europe.

Foto: Porsche Carrera Cup Middle East

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.