Po vítězném tažení letošním Dakarem je Martin Macík mladší zpátky v plné práci. Vylepšený závodní speciál, Čendu, otestoval v uplynulých dnech společně s fanoušky v ostrém terénu tuniské pouště, kde prošly zatěžkávacím testem zejména pneumatiky.
Tovární kamion týmu MM Technology prošel od výhry hlavně drobnými vylepšeními jako je optimalizace rozložení váhy a úpravami pro lepší údržbu. Hlavním cílem čtyřdenního testu v Tunisku tak bylo vyzkoušet pneumatiky v ostrém terénu.
„Denně jsme najeli kolem 200 km v poušti a po speciálním okruhu, kde jsme se zaměřovali hlavně na gumy. Vše funguje, jak má, takže já jsem s prvními testy spokojený,“ uvedl mechanik David Švanda po návratu do České republiky.
Společně s oranžovým týmem se mezi duny vypravil i Kees Koolen, který je majitelem dalšího kamionu z dílny MM Technology „Project 2030“ a nováček offroad maratonů František Brutovský, jehož cílem je zúčastnit se Dakaru už v roce 2025.
„Těší nás, když můžeme naše zkušenosti sdílet s dalšími majiteli kamionů z naší dílny nebo je předávat další generaci, což se podle mě s Frantou Brutovským v Africe podařilo,“ sdělil Macík junior.
Nedílnou součástí kultury týmu MM Technology jsou fanoušci, kteří se s Macíkem a spol. vydali do Tuniska. Během několika dní si mohli vyzkoušet, jaké to je projíždět pouští v závodním kamionu nebo v novém Can-Amu Maverick a dozvěděli se mnoho cenných informací přímo od těch nejpovolanějších. Prošli také tréninkem jízdy na čtyřkolkách.
Macík mladší měl z účasti fanoušků velkou radost: „Vždy se snažíme naše fanoušky vtáhnout co nejvíc do děje, protože je to i jejich podpora, co nás žene dopředu. Proto je bereme s sebou i na testování mimo Českou republiku, aby mohli na vlastní kůži zažít to, co my na Dakaru. I když v trochu menší míře.“
Než se sedlčanská karavana znovu vydá vstříc Saudské Arábii, čeká Čendu s posádkou ještě hodně kilometrů testování v domácích podmínkách v rámci pravidelných tréninků.
Zdroj: MM Technology
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.