Svět endurance závodů čeká od sezóny 2026 významná změna v táboře McLarenu. Britská stáj Garage 59 se stane novým partnerem značky v kategorii LMGT3 mistrovství světa FIA WEC, kde nahradí dosavadního zástupce – tým United Autosports. Ten se soustředí na přípravu svého vstupu do třídy Hypercar s prototypem LMDh, který má být představen v roce 2027.
Tým Garage 59, který dlouhodobě reprezentuje McLaren v GT World Challenge Europe i International GT Open, bude od příštího roku nasazovat dva vozy McLaren 720S GT3 EVO. Projekt nyní čeká na formální potvrzení ze strany FIA a organizátorů ACO, nicméně v paddocku WEC se o přechodu mluví jako o hotové věci.
„Soutěžení ve WEC se dvěma vozy McLaren GT3 není jen krok vpřed – je to jasné prohlášení o našich ambicích,“ uvedl šéf týmu Andrew Kirkaldy. „Konkurence v šampionátu je obrovská, ale máme lidi, infrastrukturu i odhodlání, abychom byli konkurenceschopní od prvního dne.“
Garage 59 zároveň potvrdil rozšíření svých provozních kapacit. Z Brackley se tým stěhuje do nového moderního zázemí v Northamptonu, které má zajistit lepší podporu jak programu WEC, tak pokračující účasti v evropských GT sériích.
Odchod United Autosports z LMGT3 je součástí dlouhodobé strategie, která má tým přivést až na samotný vrchol vytrvalostního závodění. Stáj vedená Richardem Deanem, spoluvlastněná také šéfem McLaren Racing Zakem Brownem, se nyní plně zaměří na vývoj prototypu McLaren LMDh.
Testování vozu, vyvíjeného ve spolupráci s italskou Dallarou, by mělo začít ve druhém čtvrtletí roku 2026. Cílem je debut v sezóně 2027 – tedy i účast na legendárních 24 hodin Le Mans.
„Závodit ve WEC je pro nás obrovská čest, proto to nebylo lehké rozhodnutí,“ uvedl Dean. „Ale možnost bojovat s McLarenem o absolutní vítězství ve WEC i Le Mans je snem, který si nemůžeme nechat ujít. Uděláme vše, co bude v našich silách, aby se tento projekt stal úspěchem.“

Společnost McLaren Automotive, která spadá pod investiční skupinu CYVN Holdings vlastněnou vládou Abú Dhabí, tak zachovává svou přítomnost ve WEC prostřednictvím nového partnera.
Generální ředitel McLarenu Nick Collins zdůraznil, že motorsport zůstává klíčovou součástí DNA značky: „Naším cílem je v roce 2026 pokračovat v růstu a vítězných výkonech s naším novým partnerem Garage 59. Motorsport je pro McLaren základním pilířem – místem, kde vznikají technologie i duch značky.“
Garage 59 není v McLarenu žádným nováčkem. Tým vznikl v roce 2016 jako závodní odnož CRS Racing, která vyvinula první generaci McLarenů GT3 – modely MP4-12C a 650S. Název „Garage 59“ odkazuje na legendární vůz McLaren F1 GTR s číslem 59, jenž triumfoval v Le Mans v roce 1995.
V letech 2019–2022 tým krátce spolupracoval s Aston Martinem, než se znovu spojil s McLarenem po uvedení modelu 720S GT3. Dnes se pod vedením Andrew Kirkaldyho, Alexandra Westa a Chrise Goodwina vrací ke své původní misi – reprezentovat McLaren na nejvyšší možné úrovni GT závodů.
Rozchod United a McLarenu v LMGT3 je tak přirozeným přeskupením sil před vstupem značky mezi hypercary. Zároveň dává příležitost Garage 59 potvrdit roli dlouholetého partnera McLarenu a rozšířit jeho působení na globální scénu.
Pokud vše půjde podle plánu, McLaren tak bude mít od roku 2026 dva silné pilíře – Garage 59 jako reprezentanta v GT třídě a United Autosports jako tovární tým v Hypercaru.
Foto: GT World Challenge, United Autosports
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.