Pondělí 16. prosince, 10:00 hodin. To je den a čas, kdy odstartuje oficiální předprodej vstupenek na příští ročník obnovené Velké ceny České republiky MotoGP v Brně.
"Jsem rád, že se podaří předprodej vstupenek spustit před Vánoci. Je to skvělá příležitost k ojedinělému dárku. Obzvlášť s ohledem na to, že se k nám mistrovství světa vrací po pěti letech," říká prezident Autoklubu České republiky Jan Šťovíček. Současně prosí fanoušky, aby byli obezřetní a při nákupu lístků "nenaletěli". "V souvislosti s tím upozorňuji na podvodné prodejce, kteří se dnes chytají každé příležitosti. Využívejte oficiální prodejní kanály, ať si tento motoristický svátek všichni společně užijeme," dodává.
Pořadatelé nabízejí divákům několik druhů vstupenek - na přírodní tribuny, sedadlové tribuny, ale také do speciálních sektorů jako jsou motokemp, paddock nebo VIP zóna. V první vlně předprodeje, která potrvá do konce ledna, seženete třídenní vstup na přírodní tribuny od 2 490 Kč, kdežto na sedadlové od 4 490 Kč. Za lístky ve variantě Gold, která opravňuje jejího držitele ke vstupu na všechny divácké svahy včetně populární tribuny C, v tuto chvíli zaplatíte 2 990 Kč. Pro děti a mláděž platí tradičně zvýhodněné ceny. Šestiletí a mladší dokonce mají vstup na přírodní tribuny zcela zdarma.
"Naším hlavním cílem bylo nastavit cenovou politiku tak, aby byla co nejvstřícnější k fanouškům. Jsme potěšení obrovským zájmem, který návrat Grand Prix České republiky vyvolal a chceme, aby byl závodní víkend dostupný pro všechny," říká k cenám předseda představenstva Automotodromu Brno Karel Hubáček, jehož skupina SHAKAKI převzala okruh v roce 2023 od holdingu A.B.R. Karla Abrahama staršího.
Právě první vlna předprodeje je obdobím, ve kterém bude možné získat lístky na závod nejvýhodněji. Během druhé vlny předprodeje, která potrvá od února do června, a následně v červencovém přímém prodeji už si totiž budete muset přiíplatit. Pokud necháte nákup na poslední chvíli, zaplatíte za vstup na přírodní tribuny 3 000 Kč ve variantě Silver a dokonce 4 000 ve verzi Gold. V případě sedadlových tribun si budete muset připravit minimálně 5 400 Kč.
Co se sedadlových tribun týče, mohou návštěvníci vybírat z míst v prostoru startu a cíle a také ze sedaček poskytujících výhled na takzvaný "stadion", tedy na úsek zahrnující zatáčky 6-9. Motocyklový kemp se bude nacházet na přírodní tribuně A a VIP zóna T1 právě v oblasti stadionu.
Jediné oficiální zdroje pro nákup vstupenek jsou webové stránky automotodrombrno.cz a dále související web czechgp.com. "Jednoduchou vizuální kontrolou je jednak správná webová adresa a jednak přítomnost oficiálních log MotoGP a Automotodromu Brno," radí Miroslav Bartoš, od letošního srpna výkonný ředitel okruhu.
Velká cena České republiky se v Brně uskuteční o víkendu 18.-20. července. MotoGP se na Masarykův okruh vrátí po pětileté pauze. Naposledy zde závodilo v roce 2020, poté ale závod z kalendáře vypadl kvůli chybějícím financím na úhradu zalistovacího poplatku promotérské společnosti Dorna a na opravu dráhy, která vyžadovala především položení nového asfaltu.
O pořádání obnovené VC České republiky se zasadí především Autoklub České republiky a Automotodrom Brno. Podnik podpoří město Brno, Jihomoravský kraj a také stát prostřednictvím Národní sportovní agentury. Hlavním českým partnerem závodu se stane společnost Creditas. Návrat MotoGP do Česka si vyžádá investice v řádech stovek milionů korun. Brněnská primátorka Markéta Vaňková se nechala slyšet, že město přispěje každoročně 35 miliony. Nový kontrakt na pořádání závodu platí do roku 2029. S pokládáním nového asfaltu se má začít v březnu.
Mistrovství světa silničních motocyklů se do Brna vrátí přesně na 60. výročí tohoto podniku. Vůbec poprvé byl totiž závod součástí kalendáře v roce 1965. Tehdy se ještě závodilo na "starém okruhu", který byl dějištěm podniku až do ročníku 1982. Poté se závod z kalendáře vytratil a vrátil se až v roce 1987, tentokrát již na nově vybudovaném Automotodromu Brno.
Foto: Automotodrom Brno
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.