Šesté místo z legendární Vltavy. GT2 Motorsport otevřel s Petrem Jurečkou sezonu rallyeových historiků

Šestá pozice. Tímto výsledkem odstartoval Petr Jurečka novou sezonu mistrovství republiky historiků. Závodník stáje GT2 Motorsport litoval v cíli Rallye Vltava počátečních potíží.

„Nakonec to v rámci možností dopadlo docela dobře. Neobešlo se to ale bez problémů a určitě to mohlo být lepší,“ hodnotil svůj první letošní start Petr Jurečka, který nastoupil tradičně s vozem Subaru Impreza 555 a bratrancem Pavlem jakožto navigátorem.

Loňský šampion kategorie 5 mezi českými historiky musel čelit první výzvě ještě předtím, než soutěž začala. Potkaly ho totiž potíže, kvůli kterým se nemohl v sobotu ráno dostavit na start úvodní rychlostní zkoušky včas. Za pozdní příjezd následovala penalizace minuty a půl, která ho po prvním testu řadila v rámci českého šampionátu až na 32. místo.

Od té doby už ale naštěstí Jurečku žádné vážnější komplikace nepotkaly. „Pak už to šlo bez problémů. Jenom na poslední erzetě už bylo auto celkem unavené, což bylo znát na brzdách,“ popisuje.

Jelikož se Jurečkovi vyhýbaly potíže, dokázal podle očekávání stoupat pořadím vzhůru. Ze 32. místa se po více než 140 ostrých kilometrech postupně probil až na šesté. K tomu si připsal na konto výhru ve třídě 5F.

Legendární Vltava Rallye, která se konala souběžně s úvodním podnikem soudobého mistrovství republiky Rallye Šumava Klatovy, se letos Jurečka účastnil podruhé. O rok dříve vybojoval mezi českými historiky čtvrté místo.

Jihozápadočeský podnik řadí Jurečka mezi své oblíbené. „Jsou tu krásné rychlostní zkoušky. Když vyjde počasí, tak je to opravdu nádherná soutěž,“ říká.

Letošní Vltava Rallye se započítávala nejenom do českého mistrovství historiků, ale také do toho evropského. V absolutním pořadí těchto dvou šampionátů se Jurečka umístil jako čtrnáctý. Suverénním vítězem se stal Jari-Matti Latvala. Trojnásobný vicemistr WRC ovládl ve voze Toyota Celica soutěž s náskokem téměř čtyř minut.

Popularita finského mistra volantu byla podle Jurečky znát na každém kroku. „Zahlédl jsem ho a celou dobu byl v obležení diváků. I proto nebyl čas si s ním nějak více popovídat,“ prozrazuje.

Jak bude vypadat další Jurečkův program, se teprve ukáže. „Uvidíme podle financí a pracovních povinností. Nějaké podniky ale určitě ještě odjedeme,“ ujišťuje.

Foto: GT2 Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.