Dominance v Rally Challenge i vyhrané superspeciálky. Semerádova Fiesta okouzlila na Rallye Bohemia fanoušky

Suverénní tažení za vítězstvím v klasifikaci Rally Challenge a k tomu dvě celková vítězství při superspeciálkách v Milovicích. Tak dopadla na Rallye Bohemia premiéra Petra Semeráda s vozem Ford Fiesta RS WRC.

„Byl to náš první start s WRC a jelo se v náročných podmínkách,“ ohlíží se za svým vystoupením jezdec stáje Liqui Moly Racing, který se na několika rychlostních zkouškách musel poprat i s deštěm. „Dělali jsme maximum pro to, abychom dovezli auto v celku a zároveň byli schopni nabrat nějaké zkušenosti. Chtěli jsme zjistit, jak s autem do budoucna pracovat a co od něj čekat. To se povedlo. Celkově to proto hodnotím pozitivně,“ dodává Semerád.

Premiérový start za volantem Fiesty RS WRC specifikace 2014, se kterou v minulosti závodili Martin Prokop nebo Jaroslav Melichárek, začal pro Semeráda ve velkém stylu. Tříkilometrovou rychlostní zkoušku na Tankodromu Milovice totiž v sobotu dopoledne celkově vyhrál. Osm desetin nadělil dokonce i pozdějšímu vítězi soutěže Simonu Wagnerovi s Hyundai i20 N Rally2.

„Bylo to fajn,“ nakoplo Semeráda úvodní prvenství. „Samozřejmě jsem byl trochu nervózní z počasí a z toho, jak nám to půjde. První vložka nám ale dodala trochu sebedůvěry a myslím si, že psychologicky to trochu pomohlo,“ říká.

Na dalších testech přišel podle očekávání návrat do reality plné učení a poznávání nového vozu. Večer, kdy se znovu konala superspeciálka v Milovicích, byl sice Semerád znovu nejrychlejší ze všech, den mu však zkomplikoval první průjezd „erzetou“ Strenice o délce 16,50 kilometru. Na třetí rychlostní zkoušce dne totiž trefil retardér, což znamenalo třicetisekundovou penalizaci. I kvůli ní figuroval po prvním dni v absolutním pořadí na 13. příčce.

„Byla to zbytečná penalizace,“ mrzelo Semeráda. Podle něj šlo o smolnou situaci. „Nebyl to klasický retardér s balíky, ale byl postaven z patníků. Já upřímně ani nevěděl, že jsme ho trefili. Asi jsme ho lízli zrcátkem a ta cedule spadla. To je trochu nestandardní, ale bylo to tak,“ popisuje incident.

V neděli se Semerád posunul na celkové 12. místo. Nebýt zmíněného trestu, stačil by jeho výkon dokonce na 10. pozici. Překonal by totiž i Vojtěcha Štajfa s Alešem Jiráskem. Na jeho suverénním vítězství v hodnocení Rally Challenge ovšem nic nezměnila ani penalizace. Druhému Stanislavu Musilovi s Toyotou GR Yaris nadělil 24letý závodník více než 11 minut.

„Za volantem jsme se bavili. Bylo to náročné, obzvlášť v mokrých podmínkách, kde to byl trochu boj o přežití. Řídit takové auto je prostě obrovský zážitek a člověk z toho měl neuvěřitelný pocit,“ pochvaloval si Semerád, kterého potěšily i reakce fanoušků. „Částečně naše auto určitě bylo středem pozornosti. Lidé kolem trati v Milovicích na auto reagovali a fandili. Jsem za to strašně rád a doufám, že se bavili,“ dodává.

Semerád a jeho spolujezdec Danny Persein se v akci brzy objeví znovu. O víkendu 25.-26. července totiž prověří Fiestu na trasách Rallye Příbram. Ta bude součástí české Rallyesprint série.

„V mokrých podmínkách jsme se s autem určitě trochu sžili. Na suchu jsme toho moc neodjeli, což je škoda. Doufám, že v Příbrami budou suché podmínky a budeme moci využít něco z toho, co jsme si vyzkoušeli na testech před Bohemkou. Tady to úplně nešlo. Auto má každopádně obrovský potenciál a ještě nejsme ani zdaleka blízko k tomu, abychom ho využili naplno,“ uzavírá.

Foto: Rallyservice

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.