Jubilejní Rallye Český Krumlov nabízí revoluci v programu populární soutěže

Jubilejní 50. ročník Rallye Český Krumlov se koná ve svém tradičním květnovém termínu a jako vždy přiláká velké množství posádek i diváků.

Půvabná, náročná, avšak již trochu opotřebovaná. Takový byl charakter rychlostních zkoušek Rallye Český Krumlov v posledních letech. Soutěž tak prošla velkou změnou, které mají posunout jubilejní 50. ročník soutěže ještě výše. Slavnostní start, který se poprvé v historii bude konat přímo v krumlovském centru.

Odtud se rychlá auta vydají na měřené úseky, včetně osvědčených úseků Rožmitál a Ján. Po několikaleté přestávce se však do programu vrací i náročná rychlostní zkouška Citajl, která bude navíc prodloužena a pojede se opačným směrem proti roku 2019. První část soutěže zakončí atraktivní test na českobudějovickém výstavišti, kde bude také umístěna servisní zóna. Návštěvníci si budou moci náležitě užít technických průjezdů mezi pavilony a zároveň se těšit na pestré pole tzv. legend. Tedy vozů, kterým nebude měřen čas. V pátek večer se závodníci ještě jednou vydají na rychlostní zkoušky Rožmitál, Citajl a Ján, kde se bude bojovat o sekundy i za tmy.

V sobotu budou návštěvníci českobudějovického výstaviště svědky mnoha průjezdů soutěžních vozů. Legendy projedou testem jednou, ostré vozy dokonce dvakrát mezi dopolední a odpolední částí. Hned na začátku dopoledne se však závodníci setkají se slavnou rychlostní zkouškou Malšín, která se po dlouhé přestávce vrací do programu Rallye Český Krumlov.

To ale není jediná sobotní novinka, neboť letošní podoba RZ Malonty bude povědomá pouze posádkám s opravdu dlouholetými zkušenostmi. Její start a cíl se totiž oproti minulým ročníkům obrátí a pojede se směrem od Rychnova k Pohorské Vsi. Naposledy se tato varianta použila v roce 2005. Změna čeká i zkoušku Kohout, která se pojede proti směru posledních ročníků. Po této zkoušce budou mít posádky chvíli oddechu při přeskupení v Kaplici. Odtud se posádky vydají ke svým servisním týmům v Českých Budějovicích. V sobotním odpoledni se závodníci ještě jednou utkají s náročnými tratěmi Malont a Kohouta a jako odměna za úspěšné absolvování čeká na ně tradiční cílová rampa v Jelení zahradě v Českém Krumlově.

Bude to výzva, ví Kopecký

Obhájci titulu Janu Kopeckému se na Krumlově tradičně daří a soutěž patří mezi jeho nejoblíbenější. Od roku 2015 tam byl jen jedenkrát poražen a sedmým triumfem už se vyrovnal Romanu Krestovi v počtu absolutních vítězství. Loni poprvé vyhrál v barvách Agrotec Škoda Rally Teamu, kdy se rozhodovalo v dramatickém souboji s Václavem Pechem až na poslední rychlostní zkoušce. Letos by na to chtěl spolu s Janem Hlouškem a vozem Škoda Fabia RS Rally2 navázat.

„Čeká nás nesmírně těžká soutěž. Krumlov je vždy velmi náročný s mnoha zrádnými úseky a horizonty a nestálým počasím. Pořadatelé si navíc dali hodně záležet, aby se na jubilejní ročník dlouho vzpomínalo a rychlostní zkoušky doznaly hodně změn. Především nedělní etapa bude pro většinu z nás v podstatě nová. Po delší době se vrací RZ Malšín a Malonty a Kohout se jedou v obráceném směru, což z nich dělá v podstatě úplně novou zkoušku. Hlavně 25 kilometrů dlouhé Malonty, které se v tomto směru jedou poprvé od roku 2005, mohou rozhodnout. Po letech, kdy se rychlostní zkoušky na jihu Čech měnily jen málo, to bude pro všechny velká výzva. O to víc se ale na Krumlov těšíme a rádi bychom letos konečně poprvé vyhráli. Věřím, že jsme připraveni na 100% a fanoušci nás přijdou podpořit v hojném počtu," sdělil Kopecký.

Peugeot Rallye Cup s osmi vozy

V Krumlově bude druhým dílem pokračovat i tradiční Peugeot Rallye Cup, do kterého se přihlásilo pět posádek s vozy Peugeot 208 Rally4 a tři posádky s původní variantou populární „dvěstěosmičky“.

Do seriálu se vrací předloňská vítězná posádka René Dohnal – Roman Švec. Známá dvojice nemá v plánu účast v celé sezoně, ale Český Krumlov si nenechala ujít.

„Letos chceme jezdit především v zahraničí, ale Krumlov byl před sezonou jediným českým podnikem, o kterém jsme věděli, že ho pojedeme. Mám tuhle soutěž opravdu rád, přestože mi několikrát přidělala hodně starostí. Ale atmosféra a krásné erzety to bohatě vynahrazují. Navíc letošní ročník je speciální vzhledem k padesátému výročí Rallye Český Krumlov. Bude to velká výzva, ale my jedeme na jih Čech s jediným cílem, a to užít si víkend. Výsledky neřešíme, to se uvidí až na cílové rampě. Těšíme se,“ poznamenal před startem seznamovacích jízd René Dohnal.

Letos se premiérově do poháru přihlásil Robert Hordossy s navigátorem Štěpánem Palivcem a jejich Peugeotem 208 Rally4 v nepřehlédnutelném designu.

„Krumlov sice poměrně dobře znám, v minulém roce jsme tady skončili jako třetí ve dvoukolkách, ale stejně to pro nás bude zase nový začátek. České soutěže jsou typické tím, že každá je úplně jiná. Navíc Malonty se jedou obráceně a čekají nás i další nové úseky, takže velkou roli bude hrát i příprava rozpisu. K tomu se téměř pravidelně přidávají květnové lokální bouřky. A když jsem viděl startovní listinu, budeme mít opravdu silnou konkurenci,“ prozradil Hordossy svá očekávání.

Další posádkou s vozem Peugeot 208 Rally4 je dvojice David Štefan, Ondřej Vichtora. Z loňské sezony si přivezli hodně zkušeností ze zahraničních podniků a také oni budou největšími aspiranty na vítězství v poháru.

„Minulou neděli nám konečně přišlo nové auto, takže máme za sebou extra hektický týden. Do Krumlova se moc těším, v loňském roce jsem tady startoval v rámci evropské trofeje a ve dvoukolkách i v cupu jsme skončili druzí za Mírou Tarabusem. Máme na co navazovat, ale konkurence bude silná. V našem týmu pojede ještě Petr Štěpánek, takže nás čeká náročný víkend, ale věřím, že si ho užijeme,“ řekl Štefan.

Foto: Agrotec Škoda Rally Team a Peugeot Rallye Cup

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.