Indianapolis Motor Speedway Museum si vybralo společnost RM Sotheby's, aby vydražila několik ikonických automobilů z jeho ceněné sbírky. Jde o součást strategie muzea, jejímž cílem je zajistit dlouhodobou finanční udržitelnost a dále zlepšit ochranu a péči o rozsáhlou sbírku artefaktů z historie slavného oválu. Českého milovníka motorsportu na seznamu nabízených aut zaujme položka s názvem „1911 Laurin & Klement“.
Mezi hvězdné exponáty, které půjdou pod kladívko, patří legendární Mercedes-Benz W196 Streamliner "Monza" z roku 1954, vůz, který zaujímá jedinečné místo v závodní historii. Tento konkrétní model, proslulý svým elegantním aerodynamickým designem, řídili dva z nejslavnějších jezdců v historii motoristického sportu, Juan Manuel Fangio a Stirling Moss. Model W196 byl původně postaven jako formule 1 s odkrytými koly. Fangio s ním v polovině 50. let minulého století jel nebodovaný závod v Buenos Aires. Později byl vůz vybaven dnes již proslulou aerodynamickou karoserií a Moss jej pilotoval při Velké ceně Itálie v Monze v roce 1955. Během tohoto závodu zajel Moss nejrychlejší kolo a získal tak důležitý bod do hodnocení mistrovství světa.
W196 není jen automobil, je to symbol zlaté éry motoristického sportu. Jeho dražba představuje jedinečnou příležitost pro sběratele a nadšence vlastnit kus závodní historie. "Jsme nadšeni, že můžeme tento vůz W196 představit na naší stěžejní aukci v Monterey," uvedl mluvčí RM Sotheby's a zdůraznil význam prodeje. Aukce potrvá do soboty 17. srpna a očekává se, že přitáhne značnou pozornost z celého světa.
Ačkoli je W196 Streamliner korunním klenotem sbírky, aukce nabídne řadu dalších historicky významných automobilů. Každý vůz, pečlivě vybraný ze sbírky muzea, představuje určitou kapitolu bohaté historie závodu Indianapolis 500 a vývoje automobilové techniky
Pro Indianapolis Motor Speedway Museum je prodej těchto cenných vozidel více než jen finančním manévrem. Je to strategické rozhodnutí, které má zajistit, aby muzeum mohlo pokračovat ve svém poslání uchovávat a oslavovat historii motoristického sportu pro budoucí generace. Přerozdělením prostředků chce muzeum udržovat a rozšiřovat svou sbírku a zajistit, aby příběhy legendárních jezdců a jejich strojů nadále inspirovaly a vzdělávaly.
Další podrobnosti o aukci a úplný seznam automobilů budou oznámeny v nejbližší době a nadšenci netrpělivě očekávají příležitost přihazovat na tyto kousky historie.
Seznam nabízených automobilů zahrnuje také:
1964 Ferrari 250 LM, podvozek č. 5893, pilotované Mastenem Gregorym a Jochenem Rindtem, které zvítězilo v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1965
1966 Ford GT40 Mark II, podvozek č. P/1032
1957 Chevrolet Corvette SS Project XP64
Mercedes Brookland 'Semmering' z roku 1909
Vůz formule 1 Benetton B191 z roku 1991
1907 Itala
1911 Laurin & Klement
The Spirit of America
1911 Mercedes 22/40 Touring
1929 Bugatti Type 35C
Foto: RM Sotheby's
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.