Triumf Reinharda Koflera při sobotním sprintu jak ve třídě GTX, tak v absolutním pořadí GT vozů a dva stříbrné výsledky k tomu. Nový vůz KTM X-Bow GT2 stáje RTR projects má za sebou velmi úspěšné druhé vystoupení. Při závodech ESET Cupu na Slovakia Ringu jasně ukázal, že je schopen držet krok i s královskou třídou GT3.
"Naše auto ukázalo, že má na to, aby soupeřilo s těmi nejrychlejšími gétéčky a dokonce je může také porážet. Přesně kvůli tomu jsme na Slovakia Ring přijeli a jsem rád, že se předpoklady potvrdily, a to i v konkurenci, která byla opravdu kvalitní. Ještě nikdo nejel na Slovakia Ringu s KTM tak rychle jako my," pochvaloval si majitel týmu Tomáš Miniberger vydařený víkend.
Z úspěchu se mohl tým RTR projects radovat v každém z víkendových závodů. Nejvíce zazářil v úvodním sprintu díky Reinhardu Koflerovi. Tovární jezdec KTM byl jasně nejrychlejším GT vozem na dráze a stylem start-cíl si připsal prvenství nejenom v absolutním hodnocení gétéček, ale také v rámci třídy GTX. V úvodních dvou kolech dokonce kroužil po dráze i před prototypem Ligier LMP3 Mira Konopky.
Nechybělo mnoho a stejně mohl pro RTR projects skončit i hodinový vytrvalostní závod, který sobotní program uzavřel. Kofler se totiž po startu znovu ujal celkového vedení. V něm úspěšně odolával tlaku Dennise Waszka s BMW M6 GT3. Na špici startovního pole Rakušan strávil celý úvodní stint. Pak ovšem přišly ke slovu zastávky v boxech, během kterých brněnskou ekipu zdržely potíže s tankováním. Tomáš Miniberger proto nakonec dojel druhý v klasifikaci třídy GTX a jako čtvrtý celkově.
Na závěr víkendu přišel ještě jeden stříbrný úspěch ve třídě GTX. Při nedělním sprintu ho vybojoval Tomáš Miniberger. Tým tak opouštěl Orechovou Potoň spokojen.
"S autem jsme se posunuli o velký kus dopředu. Věříme mu my i jezdci, což bylo jasně vidět na časech v závodním tempu. Myslím si, že to byl pěkný víkend. Panovalo krásné počasí a i po organizační stránce bylo vše perfektní," uvedl výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta, který současně vyzdvihl práci Reinharda Koflera. "Jsem moc rád, že s námi startoval. Bylo to přínosné pro celý tým včetně Tomáše Minibergera. Pro něj toto letos bylo první letošní větší vystoupení a jak v závodech, tak v kvalifikaci držel stejné tempo," dodává.
Po závodním víkendu na Slovensku neměli u RTR projects mnoho času na odpočinek. V pondělí už totiž jejich KTM X-Bow GT2 testovalo na Masarykově okruhu v Brně. Zde se ukáže i v úterý. Tým se totiž zúčastní třetího letošního podniku seriálu Zeknova Carbonia Cup.
Tomáš Fanta dodává, že ani letošní ročník ESET Cupu ještě není pro RTR projects u konce. "Chceme se otevírat stále více jezdcům a snažíme se na to připravit. Určitě se ukážeme v Mostě, na Slovakia Ringu a v Brně. Pojedeme zde jak s GTX, tak s GT2," odhaluje nejbližší plány.
Cílem je připravit nové KTM X-Bow GT2 na účast v seriálu Fanatec GT2 European Series. Již letos by měl být tento vůz nasazen do vybraných podniků. RTR projects v tomto šampionátu s jedním vozem působí už od loňska. Jana Krabce v ročníku 2023 dovezl k titulu amatérského šampiona. Letos český jezdec nastupuje po boku profesionálních jezdců a boduje do klasifikace třídy Pro-Am. Velmi vydařený pro něj byl zejména úvodní podnik ve francouzském Le Castellet. Tam spolu s Maťem Homolou dosáhl v celkovém pořadí na vítězství a třetí místo.
Foto: ESET Cup/Petr Frýba
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.