Z exhibice do boje o evropské body. Bratři Vaculíkovi chtějí v Nyirádu zužitkovat své zkušenosti

Povrch náročný na pneumatiky, technické pasáže, rychlé sekce i horizont. S tím vším se budou muset Vojtěch a Martin Vaculíkovi vypořádat při sedmém letošním podniku autokrosařského mistrovství Evropy v Nyirádu. Jezdci stáje 3RCZ.com věří, že jim k úspěchu pomohou zkušenosti z dřívějška.

"Je to zajímavá trať, na které potřebujete k úspěchu spoustu dovedností. Najdeme zde technickou pasáž, rychlou pasáž a dokonce také horizont. Navíc se závodí v bývalém bauxitovém dole, takže se jede na hodně kamenitém materiálu. Kameny jsou ostré a pneumatiky se tu hodně opotřebovávají," odhaluje Martin Vaculík výzvy maďarského závodu.

V Nyirádu čeká na účastníky 1 040 metrů dlouhá trať, která se skládá především z pravotočivých zatáček. Podnik se do evropského kalendáře vrací poprvé od roku 2018. Jezdci stáje 3RCZ.com ale mají s tratí bohaté zkušenosti díky startům v mistrovství zóny střední Evropy. "Věřím tomu, že oproti závodníkům, kteří tu pojedou úplně poprvé, bychom mohli mít výhodu," doufá Martin.

Do Nyirádu se Vaculíkovi vydávají pouhý týden poté, co své speciály předvedli při exhibičních jízdách v historickém centru Moravského Krumlova v rámci podniku Supermoto. Ještě o týden dříve se ukázali při mistrovství republiky v Poříčí nad Sázavou. Zde se zadařilo především Martinovi, který v Buggy1600 dosáhl na druhé místo, díky čemuž se posunul na průběžnou třetí příčku. Vojtěch byl sice v kategorii SuperBuggy vyřazen již po rozjížďkách kvůli nezaviněným incidentům, v tréninku a první jízdě ovšem ukázal potenciál nového agregátu Porsche GT3 RS. S ním první kolo rozjížděk dokonce vyhrál. V Maďarsku se ale vrátí k osvědčené technice.

"Nastoupím opět s Volvem. Porsche letos chceme především pořádně vyzkoušet a k tomu budeme využívat české mistrovství. V Evropě budeme nasazovat Volvo," vysvětluje Vojtěch Vaculík. "Uvidíme, co to pro nás bude znamenat. Je tu dost specifický materiál, na kterém se hodně opotřebovávají pneumatiky, což může být pro slabší auta výhoda. Tento materiál je ale na druhou stranu těžší, což svědčí spíše silnějším vozům," dodává.

Na scéně mistrovství Evropy se Vaculíkovi objeví po více než měsíci. Naposledy startovali během prvního červencového víkendu před domácími fanoušky v Nové Pace, následující podnik ve francouzském Saint-Georges de Montaigu vynechali. Vojtěch se při všech ze svých dosavadních pěti startů zvládl probojovat do finále. Nejlepších výsledků dosáhl v lotyšské Muse a německém Matschenbergu, kde obsadil šestou pozici. V průběžném pořadí je devátý. Martin je v Buggy1600 sedmnáctý. Velká porce smůly mu letos umožnila dostat se do finále zatím jenom jednou, a to v litevském Vilkyčiai. Zde obsadil šestou pozici.

Sobotní program bude v Maďarsku složen z warm-upu (8:00), kvalifikačních tréninků (10:10 a 13:40) a také z úvodní rozjížďky (16:35). Rozhodovat se bude v neděli. Nejprve přijde na řadu druhá série rozjížděk (8:00). Následovat budou třetí rozjížďky (10:25) a nakonec semifinálový a finálový program (14:20).

Foto: 3RCZ.com

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.