Aprilia v Austinu připomíná brněnský triumf Biaggiho v MS superbiků před 15 lety

26. července 2009 se na brněnském okruhu odehrála historická událost ve světě motocyklových závodů. Tehdy Max Biaggi vybojoval první vítězství pro Aprilii RSV4 v mistrovství světa superbiků.

Tento triumf znamenal začátek ságy zvané Aprilia ve světě motocyklových závodů. Biaggiho vítězství předznamenalo cestu, která vedla k sedmi titulům mistra světa, z toho třem pro jezdce a čtyřem pro výrobce. K tomu si připočtěme 44 vítězství a 102 umístěními na stupních vítězů. Byl to signál pro dominanci značky Aprilia v šampionátu WSBK.

Na počest tohoto významného milníku Aprilia během právě probíhajícího závodního víkendu MS silničních motocyklů v Austinu představila zbarvení stroje, se kterým Max Biaggi dosáhl první vítězného závodu ve WSBK.

Dočkala se ho tovární motorka RSV4 i jeho produkční protějšek, „hypernaháč“ Tuono V4 Factory. Tato edice, známá jako SE-09 SBK, není jen vizuálním návratem do minulosti, ale obsahuje také vylepšení, jako jsou karbonové přívody vzduchu k předním brzdám a karbonový přední blatník, přičemž označení modelu se zobrazuje na palivové nádrži.
¨
"Je to pocta kořenům našeho úspěchu," uvedl Aleix Espargaro, tovární jezdec Aprilie v MotoGP.

SE-09 SBK vyniká zbarvením, jemuž dominuje černá barva doplněná výraznými červenobílými ozdobami horní kapotáže, koncovky, palivové nádrže a zadní kapotáže. Tento design odráží vzpomínky na debut RSV4 v mistrovství světa superbiků. Zároveň ztělesňuje jednoduchou, ale nezaměnitelnou kombinaci, která v myslích motocyklových nadšenců po celém světě evokuje odkaz značky z Noale.

Tyto speciály připomínají významnou kapitolu závodní historie značky Aprilia, ale zároveň spojují historické triumfy modelu RSV4 se současnými a budoucími snahami týmu Aprilia Racing o úspěch ve světě motocyklových závodů.

Foto: Aprilia

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.