Je evropským Autem roku 2025 Renault, nebo Alpine? Pravdou je obojí

Renault 5 E-Tech Electric získal prestižní titul „Auto roku 2025“, který uděluje evropská porota soutěže Car of the Year. Výsledky byly oznámeny během slavnostního ceremoniálu na autosalonu v Bruselu. Titul patří i sportovní verzi vozu, která se prodává pod jménem Alpine A290.

Ocenění potvrzuje kvalitu nových modelů Renault a Alpine, které vznikly v rámci plánu Renaulution. Oba vozy využívají platformu AmpR Small, která umožňuje nabídnout vysokou hodnotu pro zákazníky, přičemž každá značka si zachovává vlastní design, technologie i celkový charakter. „Renault 5 E-Tech Electric je skutečným průlomem na evropském trhu. Tento vůz činí elektromobily žádoucími a vyvolává emocionální odezvu. Pokud existuje auto, které má potenciál změnit elektrický trh, je to právě toto,“ uvedl Fabrice Cambolive, šéf značky Renault.

Renault získal ocenění Auto roku podruhé za sebou. V roce 2024 si titul odnesl model Scenic E-Tech Electric, zatímco letos uspěla dvojice Renault 5 E-Tech Electric a Alpine A290. Ta zvítězila s celkovým ziskem 353 bodů a stala se osmým modelem značky Renault, který tento titul získal. Mezi předchozími vítězi figurují například Renault 16 (1966), Clio I (1991) nebo Megane (2003).

Renault 5 E-Tech Electric navazuje na odkaz svého slavného předchůdce R5, kterého značka v roce 2024 přetvořila do moderní elektrické podoby. Nový model přináší atraktivní design a mnoho pokročilých technologií.Vůz se vyrábí v severní Francii v rámci udržitelné produkce.

Renault zároveň rozšiřuje svou řadu elektromobilů E-Tech Electric o modely v segmentu B, kam spadá nejen Renault 5, ale také připravovaný Renault 4. Tyto vozy hrají klíčovou roli při zrychlování přechodu na elektromobilitu a upevňování pozice Renaultu jako lídra nové éry udržitelné mobility.

Foto: Renault a Alpine

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.