Jednou chci být alespoň z poloviny jako Rossi, přeje si Bassani. S přestupem k tovární Ducati si hlavu neláme

Být jednou alespoň z poloviny tak dobrý jako Valentino Rossi. Takový cíl má do budoucna Axel Bassani, v současnosti nejúspěšnější satelitní jezdec MS superbiků. V našem exkluzivním rozhovoru promluvil i o možném přestupu k tovární Ducati nebo o pokroku, který v Mostě před letošním podnikem udělali.

Loni jsi skončil na celkovém devátém místě jako nejlepší jezdec satelitního týmu. Letos jsi zatím dokonce sedmý a opět jsi nejúspěšnější ze satelitních jezdců. Jak tedy zatím sezonu hodnotíš?

Jsem velice spokojený. Pro tým je velmi důležité, abychom dojížděli do cíle. Tady v Mostě jsem dvakrát dojel jako druhý nejlepší jezdec na motocyklu Ducati a při prvním závodě v Donington Parku jsem byl dokonce nejlepší Ducati ze všech. Byla to ted velmi dobrá první polovina sezony.

Loni jsi díky druhému místu v Barceloně dosáhl také na jedno umístění na stupních vítězů. Letos sice na tom jsi lépe z pohledu umístění v celkovém pořadí, na pódium ale stále čekáš. Budeš zklamaný, pokud se ti ho nepodaří do konce sezony získat?

Na pódium samozřejmě chci. V každém závodě se na něj snažím dostat. Letos je to ale těžší než loni, protože úroveň je velmi vysoká. V každém závodě je nejrychlejší jezdec schopen vytvořit nový rekord okruhu. Bude těžké letos pódium získat, ale řekl bych, že zrovna teď k němu jsme docela blízko. I s umístěním v nejlepší pětce jsem ale spokojen.

V MotoGP můžeme častěji vidět vítězství jezdce ze satelitního týmu než v MS superbiků. Zmínit můžeme například Eneu Bastianiniho, který letos zvítězil už třikrát. V MS superbiků jsme ovšem mohli vidět poslední vítězství satelitního jezdce v roce 2020. Na MotorLandu Aragón tehdy triumfoval Michael Ruben Rinaldi, který tenkrát ještě závodil za stáj GoEleven. Řekl bys tedy, že je MotoGP vyrovnanější než MS superbiků?

Těžko říct. V MotoGP nezávodím. Každopádně některé satelitní týmy mají v MotoGP v podstatě stejné motorky jako tovární stáj. V MS superbiků se netočí tolik peněz a mezi továrními a satelitními týmy je tu rozdíl. Myslím si, že ale rozhodně není nemožné pro jezdce ze satelitních týmů konkurovat továrním jezdcům.

Jaké změny by podle tebe mělo vedení MS superbiků udělat, aby dosáhlo podobné vyrovnanosti ve startovním poli jako například v MotoGP?

Dát více peněz satelitním týmům (směje se).

Jak už jsme zmínili, jsi nejlepší satelitní jezdec a tím pádem i nejlepší satelitní jezdec Ducati. Michael Ruben Rinaldi sice letos v továrním týmu získal dvě pódia, jeho ztráta na Álvara Bautistu, který vede šampionát, je ale poměrně velká. Rinaldi navíc ještě nemá kontrakt na příští rok. Necítíš tedy šanci, že bys ho mohl nahradit?

Nevím, tím se nezabývám. Moje práce je vyjet na okruh, v každém závodě podat co nejlepší výkon a dávat zpětnou vazbu týmu. Jednání ohledně příštího roku je práce pro mého manažera.

Na Autodromu Most jsi závodil už loni. Tehdy ale byla trať z úst jezdců hodně kritizována. Stěžovali si na špatný asfalt nebo na malé únikové zóny. Před letošním ročníkem ale provedli majitelé okruhu řadu úprav. Máš tedy pocit, že letos to bylo v Mostě lepší?

Ano, letos to opravdu bylo o trochu lepší. Pořád jsou zde ale nějaké zatáčky, kde to není úplně dobré a je to tam nebezpečné. Z mého pohledu je to ale v pohodě. Samozřejmě by to mohlo být v dalších letech ještě o něco lepší a mimo trať by mohlo být třeba více štěrku. Ale je to dobré.

Letošní sezona je pro italské motocyklové závodění trochu speciální. Je to totiž první sezona poté, co legendární Valentino Rossi ukončil svou kariéru MotoGP. Máš pocit, že Rossiho odchod něco změnil a je teď například v Itálii zájem o motorky o něco menší než dříve?

Doufám, že jednou budu alespoň z poloviny tím, co Valentino, protože on je v Itálii něco jako bůh. Uvidíme. Pro Italy je ale každopádně Valentino hodně důležitý. Teď je tu ale zkrátka nová doba a noví jezdci.

Nyní závodíš v MS superbiků. Je tvým cílem v tomto šampionátu zůstat dlouhodobě a vybudovat zde úspěšnou kariéru nebo bys do budoucna preferoval přesun do MotoGP, kdyby se naskytla příležitost?

Momentálně se v paddocku MS superbiků cítím velmi dobře. Co se týče příštího roku a budoucnosti, budu rád, když zde zůstanu. Samozřejmě ale nikdy neříkej nikdy.

Foto: Motocorsa

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.