Macík vyráží na Baja Aragon s Frantou, vítězný Čenda je už u hasičů

Do prvního letošního ostrého klání se Martin Macík mladší vydá s léty osvědčeným, ale vylepšeným, kamionem Frantou.

V rámci Baja Aragon poměří síly nejen se soupeři, ale také s dalšími kamiony z dílny MM Technology, které ještě před startem závodu absolvují soukromý shakedown v Camp Nasser.

Příprav není nikdy dost, proto oranžovo-černá posádka v čele s pilotem Martinem Macíkem pravidelně trénuje v České republice. Další kamiony z dílny MM Technology ale čeká ještě před startem Baja Aragon zápřah v Camp Nasser.

„My máme s Frantou natrénováno z domova, poslední trénink jsme měli teď o víkendu. Rozhodli jsme se ale vzít do ostrého terénu i další kamiony z naší dílny a pomoct tak spřáteleným týmům s aklimatizací na první soutěž  sezony v Camp Nasser. Ať je pořádně protáhneme. Kdo ví, třeba se na nás 24. července přijde podívat i Násir Attíja osobně,“ řekl s úsměvem Macík junior.

Postavení Franty na start Baja Aragon mohlo mnohé překvapit, jedná se ale o dobře promyšlený tah. Kamiony z dílny MM Technology totiž postupně opouští domovskou garáž a Franta rozhodně nepatří do starého železa.

„Několik našich kamionů změnilo působiště, proto jsme se rozhodli odjet Baja Aragon právě s Frantou, o kterého neustále pečujeme. S liazkou, se kterou můj táta odjel Dakar, už nemá nic společného,“ uvedl Macík mladší
.
Martin Macík St. dodává: „Vývoj nelze zastavit, proto se vítězný kamion, Čenda, přestěhoval do týmu Firemen Dakarteam, který už od nás měl Arnošta. Ten pro změnu putoval do Španělska k Tibau Teamu, který s ním pojede s čistě ženskou posádkou. Osobně mě těší, že jsou naše kamiony takto oblíbené a jsem zvědavý, jak se s nimi naše tovární posádka poměří v jednotlivých závodech. Hlavně v novém kamionu, který už brzy představíme.“

Franta to ovšem nebude mít jednoduché. Jeho kondici a schopnosti posádky prověří konkurence ve formě nejen soupeřů, ale také pěti dalších kamionů z dílny MM Technology, které na Baja Aragon startují. Soutěž se koná v období 26. - 28. července a nabídne pořádnou porci kilometrů za poměrně krátký čas.

„Největší výzvou pro nás budou vysoké teploty a samozřejmě to množství kilometrů. Frantu udržujeme ve formě, ale pořád má manuální převodovku, což může být v některých podmínkách výhoda i nevýhoda. Máme střízlivá očekávání, ale chceme závodit a bojovat. Rozhodně bude zajímavé poměřit síly s kamiony, které patří k novějším evolucím,“ vypočítal plusy a mínusy David Švanda, mechanik tovární posádky MM Technology.

Už 10. srpna se sjedou závodní posádky z České republiky i ze zahraničí do Přerovské rokle, ve které se bude konat velké dakarské setkání s názvem Posedlí Dakarem Open Air. Tento ročník se ponese v duchu oslav českého úspěchu na Rallye Dakar 2024 a návštěvníci se mohou těšit na týmy z kategorie kamionů, aut i motorek. Účast přislíbili kromě týmu MM Technology např. Martin Prokop, Martin Michek, David Pabiška a další české hvězdy dálkové rallye. Ze zahraničních hostů nebuou chybět Janus van Kasteren nebo Mitchel van den Brink.

Zdroj: MM Technology

Fotogalerie

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.