Boj o nejlepší desítku. Aliyyah Kolocová se blýskla v sedmé etapě Rallye Dakar

24. místo v kategorii Ultimate a nebýt organizačních zmatků, mohla z toho být i první desítka. Aliyyah Kolocová má za sebou nejpovedenější etapu v letošním ročníku Rallye Dakar.

"Dnes to bylo opravdu těžké. Začali jsme opravdu brzy, ale je příjemné skončit za světla," uvedla Kolocová po dojezdu do cíle etapy v Davádmí, během které jela auta po jiné trase než motorky. "Myslím, že to byl mix všeho možného. Byly tam duny, byl tam písek, byly tam skály," dodává.

Umístění na 24. pozici v rámci kategorie Ultimate představuje pro závodnici stáje Buggyra osobní maximum na letošním Dakaru. Absolutně se mezi automobily umístila na 26. příčce.

V jednu chvíli se pilotka speciálu Red-Lined REVO T1+ nacházel dokonce na 10. pozici. Bez problémů si poradila mimo jiné se záludnostmi na 158. kilometru, kde řada posádek bloudila kvůli chybné informaci v roadbooku. Z toho důvodu se pořadatelé rozhodli, že nebudou do výsledků započítávat 20 kilometrů, které tomuto místu předcházely a také dvacet kilometrů, které následovaly. Kolocová ovšem na toto doplatila.

Roli hrál také správný tlak v pneumatikách. "Na začátku jsme si jím nebyli nijak jistí. Pak jsme jej zvýšili, abychom nepíchli. Takže v písku jsme zase trochu ztratili kvůli vyššímu tlaku, ale pak už to bylo většinou rychlé. Celkově jsem opravdu šťastná, jak jsme dojeli. Myslím, že je to náš nejlepší výsledek vůbec," uzavírá.

Vydařená neděle opět Kolocovou posunula v průběžném pořadí soutěže. V kategorii Ultimate je aktuálně na 29. pozici, v absolutní klasifikaci automobilů se nachází na 48. příčce.

Šoltyse zdržely defekty

Martin Šoltys se v kategorii kamionů umístil jako desátý. V průběžném pořadí zůstává čtvrtý. Před pátým Keesem Koolenem má k dobru necelých 14 minut. Třetí Aleš Loprais, který nedělní etapu vyhrál, uskočil již na téměř dvě a čtvrt hodiny. Karel Poslední obsadil 15. příčku a celkově zůstává čtrnáctý.

Šoltysovo nedělní vystoupení poznamenaly defekty pneumatik. "Prvních 200 kilometrů šlo dobře. Ale na dvoustém kilometru byl výjezd přes skálu na hodně ostrých kamenech. Museli jsme to přejet, jiná cesta nebyla. Při tom jsem prorazil dvě pneumatiky na pravé straně. Nejdřív jsme vyměnili jednu. Tu druhou jsme zkoušeli foukat, ale nešlo to. Proto jsme museli zastavit a udělat ji," popisuje své komplikace.

Pro jezdce startujícího s Tatrou Buggyra EVO3 tak byl závěr dne složitý. "Dalších 200 kilometrů jsme jeli bez rezervy. Báli jsme se, že gumu někde prorazíme. No nevím, co bychom pak dělali, protože jinou rezervu jsme už neměli. Jeli jsme opatrně a podle toho ten čas také vypadá. Ale jsme v cíli. Zaplaťpánbůh, že jsme dojeli bez třetího defektu," uzavírá své hodnocení.

Karel Poslední v Tatře Phoenix si užil souboj s maďarským soupeřem. "Ráno byly pěkné a rychlé vypalovačky. Pak jsme potkali Milose Kovácse a s jeho truckem jsme se naháněli," užíval si dakarský nováček duel. Ten ale skončil nepříjemně. "Pak jsme viděli, jak vyndali z kabiny mechanika nebo navigátora, to nevím, a křísili ho. Tím asi Kovács skončil, protože po neutralizaci už odjížděl po silnici," dodává.

Poslední ocenil rovněž svého krajana Tomáše Vrátného. "V dunách jsme si navzájem pomáhali. Ta duna byla oklouzaná," říká. Poté ho potrápily technické potíže. "V dunách jsme se dohromady zdrželi asi půl hodiny. Na jednom trialu jsme prorazili brzdový válec. Proto jsme jeli tak nějak na čtvrtinový výkon. Dobré je, že jsme dojeli skoro za světla," prozrazuje.

Osmá etapa Rallye Dakar zavede účastníky z Davádmí do Rijádu. Pojede se 487 měřených kilometrů. Organizátoři před startem soutěže popisovali tuto etapu jako hektickou a rozmanitou.

 

Foto: Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.