Obrazem: Citroen ë-C3 má ambici stát se lidovým elektromobilem

Citroën představil nový model ë-C3, elektromobil vyráběný v Evropě, konkrétně v Trnavě. Nabízí baterii s kapacitou 44 kWh a dojezdem 320 km podle cyklu WLTP. Rychlé dobíjení umožňuje nabití z 20 % na 80 % za 26 minut při výkonu 100 kW. Cena začíná na 589 000 Kč, přičemž na rok 2025 se plánuje levnější verze s dojezdem 200 km.

Model ë-C3 stojí na platformě Smart Car, která je určena pro elektromobily. Nabízí vyšší pozici za volantem a prostornější interiér oproti předchozím generacím. Do výbavy patří odpružení Citroën Advanced Comfort s hydraulickými dorazy, která má přispět k pohodlnější jízdě.

Interiér je navržen s důrazem na jednoduchost a funkčnost. Přístrojová deska využívá head-up displej, který nahrazuje tradiční přístrojový panel. Součástí vybavení je infotainment s 10,25palcovým displejem a možností propojení s chytrými telefony. Vyšší výška vozu (157 cm) a větší světlá výška mají zlepšit přístupnost a jízdní vlastnosti ve městě.

Nový ë-C3 disponuje elektromotorem o výkonu 83 kW (113 k) a automatickou převodovkou. Maximální rychlost je 135 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá přibližně 11 sekund. Nabíjení střídavým proudem trvá 4 hodiny 10 minut při výkonu 7 kW, respektive 2 hodiny 50 minut při 11 kW.

Výbava vozu zahrnuje moderní asistenční systémy, jako je nouzové brzdění, udržování v jízdním pruhu a varování před snížením pozornosti řidiče. K dispozici je také systém rozpoznávání dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel.

Design ë-C3 se inspiroval konceptem Citroën Oli, což se projevuje novým logem na přídi a přepracovaným světelným podpisem. Vůz je k dispozici s 16palcovými nebo 17palcovými koly a kompaktními rozměry (délka 401 cm, šířka 176 cm).

Citroën si klade za cíl zpřístupnit elektromobilitu širší veřejnosti a nový ë-C3 má být součástí této strategie.

Foto: Citroën

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.