Vítěz závodu NASCAR Xfinity v Austinu se kál: Omlouvám se všem, do kterých jsem narazil

Connor Zilisch odstartoval sobotní závod NASCAR Xfinity na okruhu Circuit of the Americas z pole position, ale jeho cesta k vítězství byla víc než dramatická. Tresty, tvrdé souboje a nakonec bitva s týmovým kolegou ho donutily perně si vybojovat triumf.

"Bylo to fakt náročné," přiznal Zilisch, který si připsal druhé vítězství v NASCAR Xfinity, obě na okruzích. "Bylo to mnohem těžší, než jsem chtěl. Nejel jsem čistě. Omlouvám se všem, do kterých jsem narazil. V průběhu závodu jsem měl chvíli fakt mentální mlhu. Jsem rád, že jsme se dokázali vrátit."

Na začátku to vypadalo, že 18letý Američan bude mít věci pod kontrolou, ale během první zastávky v boxech přišla velká rána. Zrovna když vjel do pit lane, byl vyhlášen zpomalovací fáze kvůli odstavenému vozu a boxy se uzavřely. To znamenalo penalizaci a propad na konec závodního pole.

Zilischovi trvalo celou druhou etapu, než se dostal zpět na dostřel čela. Pak ale málem přišel o všechno. V první zatáčce vyjel zeširoka a vzal s sebou i týmového parťáka Carsona Kvapila. To umožnilo Austinu Hillovi dostat se dopředu.

Krátce poté se Zilisch tvrdě opřel do Coreyho Heima a způsobil si poškození předního blatníku. I s takovým problémem ale pokračoval, probojoval se zpět do čela. Spolu s Kvapilem se zbavili Hilla, který usiloval o třetí vítězství v řadě pro tým Richard Childress Racing.

Pak už šlo o souboj dvou týmových kolegů. Lokty ven, gumy na limitu. Osm kol před cílem se Zilisch dostal přes Kvapila vnitřkem první zatáčky, ale Kvapil se nevzdal. Do nové zatáčky 6a se opřel do Zilische, zatímco zezadu číhal William Byron. Jenže Kvapilovo tempo začalo uvadat a nakonec odpálil přední pravou pneumatiku. Zilisch si tak mohl v klidu dojet pro vítězství. Kvapil skončil až na 23. místě.

Foto: NASCAR Media

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.