McLaren zůstal na špici, přišel i výpadek proudu. V Bahrajnu začaly předsezonní testy F1

McLaren zahájil předsezonní testy tak, jako zakončil loňskou sezonu. Středeční testování v Bahrajnu ovládl Lando Norris. Den se obešel bez vážnějších incidentů, přišel ovšem výpadek proudu a dokonce i déšť.

Norris dosáhl na první místo s časem 1:30,430, což je o zhruba 9 desetin lepší výkon než vítězný čas loňského prvního dne testů. Své nejlepší kolo zajel britský pilot až po obědě. Dopoledne totiž v monopostu seděl jeho týmový kolega Oscar Piastri. Mezi oba jezdce rozdělily první den práci všechny stáje. V akci jsme tak mohli vidět všech 20 závodních pilotů.

McLaren si dával hodně záležet na tom, aby jeho vůz v boxech nezabíraly kamery a tím neodkryly karty konkurenci. Když například zamířil Norris po skončení dne do boxů, ihned se okolo něj sestoupili mechanici a vytvořili „lidskou zeď“.

Optimismus mohl po úvodním dni panovat i u Mercedesu. Kdysi dominantní stáj, která letos vstupuje po odchodu sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona do nové éry, se ve středu umístila zásluhou George Russella na druhé pozici. Russell byl jenom o 157 tisícin sekundy pomalejší než Norris. Zapůsobil ale také Andrea Kimi Antonelli. Italský nováček byl totiž nejrychlejší v dopolední části. V kombinované klasifikaci obsadil sedmou příčku.

Čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen vstoupil do testů třetím časem a se ztrátou 244 tisícin na Norrise. Nizozemcův nový týmový kolega Liam Lawson skončil dopoledne na druhém místě se ztrátou 132 tisícin na Antonelliho. Novozélanďan ale upoutal pozornost především hodinami ve třetí zatáčce. Roztočil se i jeho nástupce u juniorského týmu Racing Bulls Isack Hadjar. Jinak se den obešel bez vážnějších incidentů.

Nejméně výrazný začátek testů zažilo z loňských předních týmů Ferrari. Lewis Hamilton obsadil dopoledne pátou příčku, jeho týmový kolega Charles Leclerc zajel odpoledne čtvrtý čas. Na Norrise mu chybělo téměř půl sekundy, konkrétně 448 tisícin.

Jednoznačně nejpomalejší časy patřily ve středu Haasu. Esteban Ocon obsadil 19. místo s časem 1:33,600, jeho týmový kolega Oliver Bearman uzavřel výsledkovou listinu 20. příčkou a kolem v hodnotě 1:35,522. Brit navíc zajel svůj nejlepší čas na pneumatice specifikace C2, tedy o stupeň tvrdší než C3, na které si připsala svá nejlepší kola většina pole. Je ovšem otázkou, s jakým množstvím paliva piloti americké stáje jezdili.

Na druhou stranu Haas odjel největší množství kol ze všech – 160. Jediným týmem, který nepřekročil hranici 100 kol, byl Aston Martin s 88. U Fernanda Alonsa se dopoledne hodně opravovalo.

Středeční den sice proběhl bez kolizí, nehod a vážnějších technických problémů, na červenou vlajku ale přesto došlo. Odpoledne vypadl na hodinu proud. Důvodem byla porucha externí rozvodny a testy kvůli tomu byly prodlouženy o hodinu. V závěru přišel i lehký déšť.

Foto: McLaren

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.