Sainz první, rychlý Hamilton, problémy Red Bullu i déšť. Tak ve čtvrtek testovala F1

Nová posila Williamsu Carlos Sainz se blýskl nejrychlejším časem, jeho nástupce u Ferrari Lewis Hamilton byl ovšem velmi blízko. U Red Bullu řešili problém s tlakem vody a jezdce také pozlobil déšť. Tak by se dal popsat druhý den předsezonních testů F1 v Bahrajnu.

Sainz již před obědem zaznamenal třetí čas v hodnotě 1:30,090. Před ním se umístili pouze Lewis Hamilton a George Russell. Tato dvojice ale odpoledne přenechala své monoposty Charlesi Leclercovi, respektive Andreovi Kimimu Antonellimu. Sainz naopak odpoledne zrychlil na 1:29,348 a stal se vítězem testovacího dne.

Již druhý den přinesl překonání nejlepšího času loňských testů. Sainzův čtvrteční čas je téměř o šest desetin lepší než výkon 1:29,921. Ten loni zaznamenal shodou okolností také Sainz, ovšem tehdy ještě za volantem Ferrari.

Sainz během dne absolvoval mimo jiné závodní simulaci. Pro Španěla šlo o poslední svezení před úvodním podnikem v Melbourne. V pátek totiž odjede celý testovací den jeho týmový kolega Alexander Albon.

Lewis Hamilton sice odpoledne nejezdil, přesto zůstal v kombinovaných výsledcích druhý. Se svým časem zaostal za Sainzem jenom o 31 tisícin. Jeho týmový kolega Charles Leclerc zaznamenal třetí nejrychlejší čas. Na Sainze ztratil 83 tisícin sekundy.

Problémy u Red Bullu

 O vydařeném dni nemohli ve čtvrtek hovořit u Red Bullu. Rakouská stáj zvolila podobnou strategii jako Williams a celý den jezdila jenom s jedním závodníkem – Liamem Lawsonem. Novozélanďan ovšem dopoledne absolvoval pouze 28 kol. Důvodem byly potíže s tlakem vody. V kombinované klasifikaci zaznamenal Lawson až sedmý čas a Red Bull odjel nejméně kol ze všech. S 91 koly se stal jediným týmem, který se nepřehoupl přes hranici 100 kol.

Druhý den ovšem nebyl příliš přesvědčivý ani u McLarenu. Oscar Piastri obsadil v kombinované klasifikaci 13. příčku, Lando Norris čtrnáctou. Úřadující šampioni navíc často jezdili s nátěrem flow-vis, který se používá k analýze proudění vzduchu. Nad tím se pozastavil například Bernie Collins z televizní stanice Sky, podle kterého je něco takového v této fázi testů neobvyklé a mohlo by to poukazovat na problém s aerodynamikou. Tým také dlouho přenastavoval vůz.

Pozitivní signály prozatím rozhodně nevysílá tým Haas. Americká stáj i ve čtvrtek uzavírala výsledkovou listinu. Esteban Ocon skončil předposlední, Oliver Bearman poslední. U týmu se během dne pracovalo na podlaze.

Jezdce ve čtvrtek pozlobil déšť. Ten sice přišel už ve středu, tentokrát ale ve větší míře. Během dopoledne kvůli tomu utichlo dění na dráze zhruba na hodinu. Na dráhu v té době vyjel pouze Esteban Ocon, který tak vyzkoušel přechodné pneumatiky. Haas a Aston Martin jsou jedinými dvěma týmy, které mají tyto gumy k dispozici. Zbytek startovního pole tyto pneumatiky pro testy nenominoval.

Testovaly se rovněž režimy jako virtuální zpomalovací vůz nebo červená vlajka. Došlo také na nácvik startů. K vidění byl rovněž první letošní kontakt, byť jenom drobný. Odehrál se mezi Nicem Hülkenbergem a Oscarem Piastrim v osmé zatáčce. Australan si z něj odnesl menší poškození předního křídla.

Foto: Williams Racing

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.