Mareš poprvé pojede celé rallyeové ME. Doma se představí jen minimálně

Všech osm soutěží v mistrovství Evropy a k tomu vybrané domácí podniky. Takové jsou plány Filipa Mareše pro letošní sezonu. Opět usedne za volant vozu Škoda Fabia Rally2 Evo stáje ACCR Entry Engineering.

"Jsem opravdu nadšený, že můžeme v této fázi sezony ohlásit naše plány na účast v celém seriálu ERC. Tvrdě jsme na tom pracovali od poloviny loňské sezony a věřím, že se naše úsilí vyplatí a budeme v Evropě dělat českému rallyesportu dobré jméno," těší se na novou sezonu Mareš, kterému bude techniku opět připravovat PMX Rally Management.

Plánem mladoboleslavského jezdce a jeho spolujezdce Radovana Buchy sice je odjet celou sezonu, Mareš ovšem přiznává, že rozpočet pro tento program zatím není zcela zajištěn.

"I když pro nás práce na zajištění potřebného budgetu ještě nekoncí, chci moc poděkovat všem partnerům, kteří do toho jdou s námi. Těší mě, že pokračujeme s velkou většinou partnerů z předchozích sezon včetně Entry Engineering a Laureta Auto a připojili se k nám i noví podporovatelé. Pro naše letošní starty v Evropě jsme dostali také reprezentační podporu od Autoklubu České republiky," dodává.

V mistrovství Evropy se sice Mareš objevuje od roku 2015 a v sezoně 2019 dokonce získal celkové čtvrté místo i juniorský titul, letos ale pojede celou sezonu vůbec poprvé. Kalendář tvoří portugalská soutěž Rallye Serras de Fafe (11.-12. března), Rallye Kanárské ostrovy (5.-6. května), Polská rallye (20.-21. května), Lotyšská rallye (17.-18. června), Skandinávská rallye (7.-8. července), Římská rallye (29.-30. července), Barum rallye ve Zlíně (19.-20. srpna) a Maďarská rallye (7.-8. října). Do konečného pořadí se jezdcům započítá sedm nejlepších výsledků.

S většinou soutěží z letošního kalendáře už Mareš zkušenosti má. V minulosti se mu dařilo zejména na domácí Barumce. Zde skončil v letech 2022 a 2019 na druhém místě a v sezoně 2021 zde vybojoval třetí příčku. Zatím nestartoval na Rallye Serras de Fafe a ve Skandinávii. Ve druhém případě je ale něco takového logické, neboť soutěž se letos uskuteční vůbec poprvé.

Liberecká společnost Entry Engineering by ráda viděla Mareše v popředí výsledkových tabulek: "Filip jde výkonnostně neustále nahoru a v Entry Engineering se mu maximálně snažíme pomáhat vytvářet podmínky k ideální přípravě na jednotlivé závody. I přesto, že Filip pojede na některých soutěžích ERC úplně poprvé a konkurence bude v letošním roce opravdu veliká, moc rádi bychom naše barvy viděli v konečném pořadí ERC mezi nejlepšími třemi," říká jednatel Entry Engineeringu Pavel Paickr.

V nejlepší trojici mistrovství Evropy v minulosti skončili čeští závodníci pětkrát. V roce 1999 se stal vicemistrem Pavel Sibera, v roce 2003 skončil třetí Václav Pech mladší, v letech 2010 a 2011 si připsal druhé, respektive třetí místo Antonín Tlusťák a Jan Kopecký se stal v roce 2013 dokonce šampionem.

Kromě Filipa Mareše se letos pokusí vybojovat co nejlepší umístění v ME ještě jeden Čech - Erik Cais. Pro toho je ale prioritou účinkování v kategorii WRC 2 mistrovství světa. Co se Evropy týče, má zatím v plánu pět soutěží. Nevyloučil však, že by do svého programu zařadil ještě další dvě.

Doma jen občas

Mareše sice i letos uvidíme na Barum rallye, ostatních domácích podniků se ale bude účastnit jenom minimálně. V plánu má ovšem Valašskou rallye, která na přelomu března a dubna otevře novou sezonu mistrovství republiky.

"Mezí nás, že se v Česku nemůžeme představit na více podnicích, ale jasnou prioritu dostává v tomto směru naše účast v ERC," vysvětluje Mareš a uvědomuje si, že za necelé dva týdny v Portugalsku ho nečeká snadný úkol.

"Čeká nás ohromná konkurence a nikdy předtím jsem v dané oblasti nezávodil ani nebyl. Bude tak hodně těžké stačit zkušenějším posádkám. Pro dobrý výsledek ale uděláme naprosté maximum. Nebude vůbec snadné dostat se do elitní desítky, osobně bych při prvním startu za velký úspěch považoval umístění v nejlepší pětici," říká.

Kromě druhého českého reprezentanta Erika Caise se Mareš v Portugalsku postaví například i úřadujícímu šampionovi Efrénu Llarenovi, druhému muži z letošní Švédské rallye Craigu Breenovi nebo někdejším vítězům soutěží WRC Madsi Ostbergovi a Haydenu Paddonovi.

Foto: Filip Mareš via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.