S jezdcem juniorského týmu Automotodromu Brno v Northern Talent Cupu Filipem Novotným jsme si popovídali o tom, jak si zvyká v novém šampionátu, kdo patří mezi jeho závodnické vzory nebo i o cílech pro zbytek letošního ročníku.
Letos zažíváš svou první sezonu v Northern Talent Cupu. V průběžném pořadí jsi sedmnáctý a zatím se ti daří lépe než kolegovi Michalu Prokešovi. Jak jsi tedy spokojen?
Do této sezony jsme šli hlavně s cílem získat nové zkušenosti, například s jízdou ve skupině na velkých okruzích. Letos je to totiž pro mě první rok, co závodím na velkých okruzích. Zatím jsem hodně spokojen. Občas jsem sice spadl, jinak ale konzistentně dojíždím na bodech. Chtěl bych tu závodit i příští rok.
Jak jsi řekl, Northern Talent Cup je letos pro tebe něčím novým. Bylo tedy například něco, na co se ti obtížně zvykalo?
Musím si zvykat hlavně na nové tratě. Na nich se také musím učit využívat celou jejich šířku. Už přeci jen nejezdím na tratích pro minibiky a je to něco jiného. Jsou tu samozřejmě i jiné rychlosti. Je to všechno o to těžší, protože máme vždy jen dva tréninky a pak už jdeme do kvalifikace. Na to, abychom se sžili s novou tratí, tak není zas tak moc času.
Co spolupráce s Michalem Prokešem? Jaký to je týmový kolega?
Tady v Northern Talent Cupu týmoví kolegové úplně nespolupracují tak jako například v MotoGP. Určitě jsem ale rád, že je mým týmovým kolegou zrovna Michal. Známe se už dlouho a jezdíme spolu odmalička.
Říkáš, že se musíš letos učit nové tratě. Jaké byly před tímto víkendem tvé zkušenosti s mosteckou tratí? Také nulové?
Nene. Jel jsem tu asi před měsícem. Tento víkend jsem se tu tedy ukázal podruhé.
V sobotním závodě ses dlouho byl schopen držet ve vedoucí skupině. Pak jsi upadl. Myslíš, že ti právě předchozí zkušenost s Autodromem Most pomohla být rychlejší?
Určitě. Toto totiž byla první trať, kde jsem před závodem už alespoň jednou jel. Věděl jsem tedy, kudy trať vede, věděl jsem, kdy a jak řadit a znal jsem brzdné body. Oproti tréninku jsem navíc tento víkend dokázal zlepšit svůj nejrychlejší čas o šest sekund.
Připsal bys svou rychlost ze sobotního závodu spíše předchozí zkušenosti s mosteckou tratí a jakési výhodě domácího prostředí nebo si myslíš, že můžeš podobný výkon zopakovat i ve zbývajících dvou podnicích v Assenu a na Red Bull Ringu?
Určitě věřím, že můžu něco podobného ukázat i v Assenu a na Red Bull Ringu. Chytil jsem super tempo a myslím, že mám rychlost na to, abych se s vedoucí skupinkou udržel. Jen potřebuji nabrat zkušenosti, jak v takto velké skupině jezdit. V sobotu jsem v ní jel úplně poprvé. I z toho pádu se určitě hodně poučím a příště nad tím budu přemýšlet úplně jinak.
Co ty a závodnické vzory? Je někdo z jezdců, koho hodně obdivuješ?
Dříve to byl Ben Spies, toho jsem měl rád odmalička. V této době to je Marc Márquez. Obecně ale v MotoGP přeji úspěch všem jezdcům. Mám ale také rád Aprilii a Aleixe Espargara. Přál bych mu letos titul.
Vypíchnul jsi Bena Spiese, Marca Márqueze a Aleixe Espargara. Snažíš se nebo snažil ses od těchto jezdců například něco okoukat a pak to sám vyzkoušet?
To asi ne. Každý má svůj styl. Snažím se mít svůj styl, který mi vyhovuje a který je pro mě pohodlný. Tak agresivně jako Marc Márquez například jezdit nemůžu. Mně to tolik nesedí. Jsem radši, když nedělám tolik chyb jako on a jsem plynulejší.
Když už se bavíme o tvých vzorech, co třeba legendární Valentino Rossi nebo současný lídr MotoGP Fabio Quartararo?
Fabia Quartarara mám taky rád. Pokud jde o Valentina Rossiho, tak to jsem vždy byl více fanouškem Marca Márqueze. Proti Rossimu jsem ale také nikdy nic neměl a mám to rád.
S jakými výsledky bys byl ve zbytku letošní sezony Northern Talent Cupu spokojen? Chceš ještě letos na stupně vítězů nebo máš nižší cíle?
Určitě bych chtěl letos pódium urvat. Hlavně chci ale konzistentně dojíždět, podávat vyrovnané výkony, posunout se pořadím nahoru a dojíždět pravidelně v první desítce. Věřím ale tomu, že už letos by mohlo pódium přijít.
Northern Talent Cup letos na řadě závodů doprovází MotoGP. V Mostě ale startoval spolu s MS superbiků. Jak bys tedy porovnal atmosféru v paddocku MotoGP a v paddocku MS superbiků?
Atmosféra u MotoGP je větší, protože je tam daleko více lidí. U superbiků je to ale mnohem volnější a v podstatě si můžeme dovolit více. Není to tak striktní jako v MotoGP a například je tu daleko lepší možnost vyfotit se s jezdci.
Foto: Northern Talent Cup
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.