Syahrin si Most oblíbil okamžitě. S Čechy se mu spolupracuje dobře

Jak Hafizhi Syahrinovi sedl Autodrom Most, na kterém si o víkendu zazávodil vůbec poprvé? Jak se mu spolupracuje s českými lidmi u stáje MIE Racing Honda? A dovede si představit, že by se ještě někdy vrátil do MotoGP? I na tyto otázky odpověděl malajsijský jezdec v našem exkluzivním rozhovoru.

Letošní sezona je v MS superbiků tvou premiérovou. Předtím jsi závodil v Moto2 a ještě předtím v MotoGP. Bylo pro tebe těžké přejít do superbiků?

Nebylo to těžké. Jde jenom o detaily, kterým potřebuješ porozumět. Máme tu jiné směsi pneumatik, některé určené speciálně pro superpole. Jezdí se tu i superpole závod a dva normální závody. Tomuto všemu je třeba porozumět. Po pár víkendech je to ale v pohodě.

Takže nebylo nic, na co se ti po přestupu do MS superbiků například obtížně zvykalo?

Nene. Pouze je to šampionát, ve kterém jsem předtím nikdy nezávodil. Také motorka je pro mě nová, ani s Hondou jsem předtím nikde nejezdil. Teď už jsem ale s motorkou a se vším okolo dobře seznámený.

Tvým týmovým kolegou je letos Leandro Mercado, který za tým MIE Racing Honda závodil už loni. Pomohl ti tedy při adaptaci na tým a na MS superbiků?

Nijak zvlášť. Je celkem lehké se do toho dostat. Na začátku sezony jsme ale testovali a s nějakými věcmi mi pomáhal. Teď už jsme ale na velmi podobné úrovni. Oba se snažíme posouvat tým dopředu a oba mu dáváme zpětnou vazbu.

Spolu s Leandrem jste měli během letošní sezony jeden takový složitější moment. V Estorilu jste totiž kolidovali hned v úvodním kole prvního závodu a Leandro upadl. Ovlivnilo to nějak vztah mezi vámi?

Ne. Nebyl jsem si tehdy jistý, že to je on, kdo jede přede mnou. Něco takového se zkrátka v závodech může přihodit. Hned po závodě jsme spolu mluvili. Vysvětlili jsme si to a měli jsme jeden pro druhého pochopení. Byl to závodní incident a já neudělal nic špatně.

MIE Racing Honda se letos trápí. Nejprve bodovala při druhém závodě v Assenu díky 15. místu Leandra Mercada a poté až ve druhém mosteckém závodě, kdy jsi ty skončil dvanáctý a Leandro patnáctý. Co bys tedy v tuto chvíli označil jako největší problém tvého týmu?

Některým problémům jsme pořád nepřišli na kloub. Často se trápíme s přilnavostí. Snažíme se ale pokaždé zlepšovat a zdá se, že tento víkend jsme udělali v Mostě další krok dopředu. Řekl bych, že jde všechno správným směrem. Teď budeme mít letní přestávku a pak ještě půl sezony na to, abychom dosáhli dalších zlepšení.

Na Autodromu Most jsi tento víkend závodil poprvé. Vypadalo to ale, že ses s ním dobře sžil. Ve druhém závodě jsi skončil dvanáctý a získal tak své první body v sezoně i v MS superbiků...

Ano, tato trať mi sedí velmi dobře. Trochu mi připomíná okruh Termas de Río Hondo v Argentině. Trať v Mostě je ale příliš krátká, zatímco v Argentině je delší a jsou tam i pasáže, kde si můžete oddechnout. Každopádně jsem si to tu ale oblíbil od prvního tréninku.

Závodíš za MIE Racing Hondu, což je česko-japonský tým. Jedním z jeho majitelů je Miloš Čihák a také zde pracuje spousta Čechů. Jak se ti tedy spolupracuje s českými lidmi?

Dobře. Nezáleží na tom, z jaké země lidé jsou, je důležité, jestli si rozumíte nebo ne a jestli se společně zlepšujete. V žádném týmu to není jen o jednom člověku. Všechno děláme spolu, přinášíme různé nápady, dáváme inženýrům zpětnou vazbu... Je důležité komunikovat. Jsem spokojen s tím, kde jsme a s pokrokem, jaký jsme dosud udělali.

V České republice jsi závodil jak v Mostě, tak v Brně. Jaký okruh tě baví více?

V Brně je to nahoru dolů a je to dlouhá trať. Okruh v Mostě je krátký, dostal jsem se tu ale do dobrého rytmu. Nemůžu úplně říct, kterou trať mám radši. Oba tyto okruhy mají pasáže, které mě baví. Mám tedy rád oba.

V letech 2018 a 2019 jsme tě mohli vídat s týmem Tech3 také v MotoGP. Občas můžeme vidět, že se někteří z bývalých jezdců do tohoto šampionátu na skok vracejí například jako náhradníci za někoho zraněného. Kdybys dostal takovou nabídku i ty, uvažoval bys o ní nebo je pro tebe MotoGP už uzavřená kapitola?

MotoGP je ta nejvyšší kategorie, takže by mě samozřejmě taková příležitost zajímala. Myslím si, že každý to má stejně jako já.

Během své kariéry jsi ale nezávodil pouze na motorce. V roce 2019 jsi totiž nastoupil v Sepangu také při podniku světového poháru cestovních vozů WTCR. Dovedeš si představit, že až jednou skončíš s motorkami, tak se přesuneš na plný úvazek k automobilovému závodění?

To nevím (směje se). Tehdy to bylo tak, že jsem dostal příležitost a přijal jsem ji. Jelo se to tehdy o stejném víkendu jako osmihodinový motocyklový závod, ve kterém jsem tam startoval také. Mám rád WTCR, je to kvalitní šampionát. Takže tězko říct, jestli se někdy do aut přesunu natrvalo.

Foto: MIE Racing Honda

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.