Jít přes limity se na Supermotu nevyplácí, říká Provazník. Do budoucna by ho lákaly i čtyřkolky

Přesun podniku Supermoto z Hrušovan nad Jevišovkou do Moravského Krumlova, specifika tohoto závodu i budoucí plány. O tom všem jsme pohovořili s Erikem Provazníkem, jedním z největších favoritů letošního Supermota v kategorii S1.

Na podniku Supermoto se vám v minulosti dařilo, několikrát jste zde vyhrál. Pojedete i letos. Předpokládám tedy, že máte tento podnik rád...

Mám ho moc rád. Je to pro mě srdeční záležitost. Diváci jsou úžasní. Děláme vždy maximum pro to, abychom je pobavili a abychom to ve zdraví přežili. Rizko je tu totiž velké. Je třeba jet chytře a s respektem.

V letošním roce se kvůli objížďce přesouvá závod z Hrušovan nad Jevišovkou do Moravského Krumlova. Měl už jste možnost seznámit se s tratí?

Ano, procházel jsem se po ní s dcerou.

Je mi jasné, že jste se ještě na dráze nesvezl, ale přesto se zeptám. V čem podle vás bude trať v Moravském Krumlově jiná než okruh v Hrušovanech nad Jevišovkou?

Určitě to bude terénní pasáž. Ta je divácky zajímavější. Skok je tu vyšší a tím pádem i bezpečnější, protože dopadová hrana je výše. Co se týče asfaltové části, jsou zde nějaké zpomalovací retardéry. V určitých místech se tedy bude muset hodně brzdit v náklonu, abychom neztratili přilnavost při přejezdu přes retardér. Bude to ale pro všechny stejné, takže se na tuto změnu těším. Bude třeba k tomu přistupovat s respektem.

Před týdnem jste absolvoval závod mistrovství světa ve Vysokém Mýtě. To asi byla před Supermotem v Moravském Krumlově dobrá rozcvička, že?

Bylo to výborné. Tempo ve světě je neuvěřitelné, je to úplně něco jiného. Naskočili jsme do rozjetého vlaku, protože to pro nás byl jednorázový start. Bylo náročné udržet tempo se soupeři, ale zvládli jsme zajet 12. místo z 25 závodníků. Já, mechanik i telemetristé to cítíme tak, že kdybychom odjeli více závodů, byli bychom schopni držet krok s rychlými jezdci a bojovat třeba i o nejlepší desítku. Víme, že na to více méně máme a teď už je jen na nás, abychom zajistili vše potřebné k účasti v celé sezoně.

Našel byste nějaké podobnosti mezi podniky mistrovství světa a mezi podnikem Supermoto v Moravském Krumlově?

Je to opravdu úplně jiné. Jedinými podobnostmi jsou motorka a startovní procedura, jinak je to od základu něco jiného než jízda na autodromu. Tam jste schopen zariskovat a jet třeba na 120 %, protože máte kam padat. V městském podniku jako je Supermoto ale jedu opatrněji a snažím se nejít přes limity. Jedu v podstatě na 80 až 90 procent, protože pád by tu mohl skončit špatně. Je to tedy úplně něco jiného a myslíte na to pořád.

Kdybyste měl jmenovat jednu věc, kterou Supermoto vyčnívá nad podniky mistrovství světa, co by to bylo?

Určitě publicita, lidi, média, celá ta show, večerní kapely a atmosféra. To na mistrovství světa zažijeme horko těžko. To, co dokáže organizátor Tomáš Ševčík a jeho tým, je neuvěřitelné. Všichni jezdci si toho váží a užíváme si to. Je to pro nás takový svátek.

Kde vás budeme moci vidět ve zbytku sezony?

Čekají nás určitě podniky mistrovství republiky ve Fuglau, Chebu a Melku. Také jsme se snažili reprezentovat na mistrovství světa národů v Belgii, kvůli rozpoložení vlády, Autoklubu České republiky i prezidenta svazu v supermotu jsme se ale na tento podnik bohužel nedostali. Mrzí nás to, je to pro nás jakási olympiáda. Doufáme ale, že příští rok si to dokážeme vynahradit.

V minulosti jste závodil také v motokrosu. Je možné, že se na tuto scénu vrátíte?

Motokrosem už se zabývám jen jako trenér. Už jsem žádné závody nejel rok a půl a na návrat se nechystám. Občas se svezu v rámci tréninku, ale závodní kariéru už jsem ukončil.

Podnik Supermoto, to nejsou jenom závody supermotardů. Jezdí zde i čtyřkolky. Nelákalo by vás se zde jednou představit i v této disciplíně?

Ano, lákalo. Určitě by mě to bavilo, ale asi bych měl strach. Jsem zvyklý jezdit na pódiu a na čtyřkolce by se to nemuselo dařit. Myslím si tedy, že by to pro mě bylo zklamání, takže se budu držet toho, co umím. Ale napadlo mě to, stejně jako enduro nebo trial. Všichni mi ale říkají "bacha na to, bavit tě to bude, ale budeš jezdit z mistrovství republiky jako dvanáctý, ne jako první, jak jsi zvyklý."

Foto: Erik Provazník via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.