Spojení Lewis Hamilton a Ferrari slaví první úspěch. Sedminásobný šampion se kvalifikoval na nejlepší pozici do sprintu v Šanghaji.
„Upřímně jsem trochu překvapený. Zaskočilo mě to,“ hledal Hamilton slova po úspěšné sprintové kvalifikaci. „Nevěděl jsem, kdy se do této pozice dokážeme dostat. Po minulém víkendu byl začátek tohoto týdne těžký. Do Číny jsem přijel útočně naladěn. Zkrátka jsem jen chtěl vstoupit do víkendu a dostat auto hodně vysoko,“ dodal.
A first P1 in red ❤️#F1Sprint #ChineseGP @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/g3kYfhymwY
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Hamiltonovo působení u Ferrari, kam zamířil po velmi úspěšném dvanáctiletém období s Mercedesem, začalo minulý týden komplikovaně. V deštěm poznamenané Velké ceně Austrálie strávil Brit většinu času na osmém místě a spíše než akcí na dráze přitahoval pozornost dohady se svým inženýrem Riccardem Adamim. Poté, co v závěru zůstal po příchodu deště příliš dlouho na suchých pneumatikách, nakonec získal jen bod za desáté místo.
The moment Lewis Hamilton took #F1Sprint pole for @ScuderiaFerrari #F1 #ChineseGP pic.twitter.com/qTJiTAQocB
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
V Šanghaji ale začal o poznání lépe. V závěrečné části sprintové kvalifikace sice vsadil na jeden jediný pokus, ten mu ale vyšel náramně. S časem 1:30,849 porazil o 18 tisícin svého někdejšího rivala Maxe Verstappena, přičemž třetímu Oscarovi Piastrimu nadělil 80 tisícin.
„Z auta jsem měl okamžitě lepší pocit a nemůžu uvěřit tomu, že jsme vpředu, i před McLarenem, který byl velmi rychlý během zimních testů, v prvním závodě a také dnes,“ pochvaloval si Hamilton. Neusiná však na vavřínech a pořád vidí rezervy. „Můj první sektor byl velice silný, myslím si, že právě tam jsem získal nejvíce. Ve zbytku okruhu jsem získával po troškách. Určitě stále můžeme být rychlejší. Pokusím se na to navázat v další kvalifikaci. Když jsem zastavoval, bylo neuvěřitelné sedět v červeném autě a vidět číslo jedna,“ říká.
Oh yes, Lewis! ????#F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/XhEqkSZ1Or
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Hamilton ovšem upozorňuje, že samotný sprint pro něj bude v sobotu tak trochu krokem do neznáma. „V Bahrajnu při testech jsem neodjel žádnou závodní simulaci. Minulý víkend jsme už samozřejmě závodili, ale to bylo na mokru. Zítra to proto bude pro mě tak trochu první skutečná delší jízda a neděle první pořádný závod na suchu s tímto autem. Budeme se proto učit,“ uvědomuje si.
Hrozbu spatřuje především v McLarenu. „Doufám, že na to navážeme, ale myslím si, že McLareny budou velice rychlé. To samé platí o Maxovi. Každopádně jsme v dobré pozici. Zůstaneme pozitivní a budeme se snažit,“ uzavírá.
Hamilton čekal u Ferrari na pole position (byť zatím jenom na sprintové) pouze dva závodní víkendy. V předchozích působištích se tak rychle nedočkal. S McLarenem čekal v roce 2007 šest závodních víkendů, s Mercedesem v sezoně 2013 dokonce deset velkých cen. Čínská sprintová kvalifikace přinesla Hamiltonovi první pole position (ať už pro sprint nebo hlavní velkou cenu) s jiným motorem než Ferrari.
Lewis' second-ever #Sprint pole
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
...and his first for @ScuderiaFerrari ????#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/Bnp6AJ2JHb
Do sprintového závodu odstartoval někdejší suverén z pole position dosud jen jednou – v roce 2021 na Silverstone. Vyhrát ho ještě nikdy nedokázal. To samé platí o týmu Ferrari.
Foto: Scuderia Ferrari
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.