Macík se rozhodl. Na Dakar pojede opět s Karlem. Kamion Arnošt ale zahálet nemusí

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík mladší už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022.

Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval dva ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným speciálem nedávno dokončeným týmovými mechaniky, nebyla vůbec jednoduchá. Nakonec rozhodly spíše pocity než technické parametry. Ale na Dakar 2022 se by se nakonec mohly podívat oba závodní kamiony.

Macík po dlouhém rozhodování vsadil na osvědčeného Karla, závodní kamion Iveco Powerstar, se kterým už absolvoval dva předchozí Dakary a vybojoval páté a čtvrté místo.

"Nebylo to vůbec snadné rozseknout. Po Maroku bylo vybírání ještě náročnější. Nakonec je to víc pocitové než rozumové rozhodnutí. Myslím, že se nedá říct, že jedno auto je lepší než druhé. Obě jedou kudlu, obě mají něco do sebe. Ale Karel si zaslouží, aby s námi projel ještě jedem Dakar. Jsme už sžití a dotřetice si to společně užijeme ve vší parádě,“ vysvětlil populární jezdec.

Maroko výběr neulehčilo

Rallye du Maroc Martinovi výběr vozu pro příští Dakar příliš neusnadnila. Hlavním cílem letos bylo otestovat Arnošta. Tedy nový kamion, postavený týmem sedlčanských mechaniků MM Technology podle vývoje Martina Macíka staršího. Speciál byl dokončen jen pár dní před odjezdem na marocký závod, kde prošel náročným testem.

"Arnošta jsme otestovali perfektně. Proto jsme tam jeli. Úplně nové auto jsme vytáhli na druhý nejextrémnější závod sezóny. Některé z etap letos byly dokonce drsnější než samotný Dakar. Víme teď vše, co jsme potřebovali zjistit. Kluci mechanici už na Arnoštovi znova pracují podle přesného plánu,“ vysvětlil Macík starš, který má v týmu na startosti vývoj závodních speciálů.

Všechny části, které zůstaly nezměněné z předešlého vývoje - tedy z Karla - fungovaly tak, jak je tým zvyklý. V rámci nových úprav se projevily zejména očekávané slabiny. Nevydržela provizorní nádrž, kterou měl kamion jen dočasně. Nová už čeká v sedlčanské dílně. Ladit se dál bude i podvozek, který projde ještě dalším testem. A řeší se také další dílčí úpravy.

"Já jsem po Rallye du Maroc spokojený. Mechanici mají, co potřebují. Skvěle jsme si zajezdili. František si osvěžil navigaci. A třetí místo, které jsme i přes velké penalizace za nedojetí etapy nakonec získali, je spíš třešničkou na dortu. Závod byl pro všechny náročný. Ale hodně nám dal,“ uvedl Macík mladší.    

V dílnách se jede na plné obrátky

V Sedlčanech nastává finální fáze technických příprav na Dakar 2022. Nový Arnošt prochází naplánovanými úpravami. Osvědčený Karel podstupuje pravidelnou údržbu. Jako každý rok před Dakarem se auto rozebere do nejmenších součástek, každou z nich mechanici projdou, zkontrolují, vymění, zavaří, nastříkají, dají nové šrouby, dotáhnou a tak podobně.

Montovat budou také upravené a posílené spojovačky, které právě úspěšně prošly testy v Maroku. "Počítáme, že zhruba za dva týdny bude Karel kompletně připravený na Dakar 2022,“ říká palubní mechanik David Švanda.

Tým současně rozšiřuje i svou flotilu asistenčních dakarských vozů. Navíc je stále jednání, že by se na start příštího Dakaru objevil také Arnošt a tým Big Shock! Racing měl tak dva ostré kamiony. Čas na jednání s potenciálními jezdci tu stále je, uzávěrka přihlášek je 1. listopadu.

Foto: Big Shock! Racing

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.