Potřetí v Evropě. Jerman zabojuje proti elitě na nejbezpečnější trati

Glasbachrennen. Právě tak se jmenuje další výzva, která letos čeká ve vrchařském mistrovství Evropy na Martina Jermana. Na německou trať, která se řadí mezi nejbezpečnější, se jezdec stáje Liqui Moly Racing těší. Počítá ale s kvalitní konkurencí.

"Vracíme se sem po dlouhé době, o to více se ale těšíme. Je to tu krásné a v minulosti jsme sem vždy jezdili moc rádi," vyhlíží Jerman závod, jehož dějištěm je lázeňské město Bad Liebenstein.

Na závodníky čeká o víkendu technická trať, která se skládá z 35 zatáček a měří 5,5 kilometrů. To z ní dělá nejdelší vrchařskou dráhu na území Německa. Její převýšení činí 250 metrů. Glasbachrennen ale není výjimečný pouze z tohoto důvodu. "Je to nejbezpečnější trať v Evropě. Svodidla tu jsou dostatečně vysoká dokonce i pro formule," vysvětluje Jerman.

Český matador si ale současně uvědomuje, že se nejedná o zrovna nejvhodnější trať pro jeho Lamborghini Huracán GT3. "Mé auto je na tuto dráhu poněkud velké. Silnice tu je celkem úzká," přiznává.

Ve státě Durynsko absolvuje Jerman své třetí letošní vystoupení na evropské scéně. To první se odehrálo už na konci dubna v rakouském Rechbergu, kde zaznamenal v rámci skupiny 2 deváté místo. Před dvěma týdny ve Šternberku si polepšil. Byl klasifikován jako šestý. V průběžném pořadí mu momentálně patří 11. příčka.

Glasbachrennen se do kalendáře mistrovství Evropy vrací po pětileté pauze. Děje se tak v rámci oslav 50. výročí konání prvního ročníku tohoto závodu. Startovní listina není ve srovnání s předchozími podniky tolik početná. Byť je ale Jermanova konkurence ve skupině 2 pětičlenná, rozhodně jí nechybí kvalita.

"Zúčastní se testovací jezdec Joerg Weidinger. Mimo jiné pojedou také Nicolas Werver nebo Karol Krupa. Určitě bude těžké uspět," nedělá si iluze.

V rámci podniku se tradičně uskuteční jenom jeden závod, během kterého jezdci dostanou k dispozici dvě jízdy. Zatímco do prvních pokusů se závodníci v neděli vydají od 8:30, druhá série přijde na řadu od 12:00.

Foto: Martin Jerman via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.