Mimořádný závod. Jermanova cesta za úspěchem povede v Osnabrücku úzkou cestou

Úzká a krátká. To je nejlepší charakteristika trati v německém Osnabrücku, na které bude Martin Jerman o víkendu bojovat o úspěch v seriálu FIA International Hill Climb Cup. Český vrchař přistupuje k netradiční výzvě s respektem.

"Trať měří pouze dva kilometry. Kromě toho je velmi úzká a není snadné si ji dobře natrénovat," přibližuje Jerman specifika Osnabrücku. Současně přiznává, že místní trať rozhodně nepatří k jeho nejoblíbenějším. "Pojedu na ní podruhé a musím říct, že moc velkou radost mi nedělá. Pro můj široký Huracán to rozhodně není vhodné místo. Obtížně se tu drží správná stopa a je to pro nás trochu trápení. S jedním ze soupeřů jsme se shodli na tom, že tuto trať zkrátka nechápeme," vysvětluje.

Závodní dráha v Osnabrücku se s jezdci mazlit rozhodně nebude. Jerman ovšem podotýká, že to samé rozhodně neplatí o atmosféře a organizační úrovni. "Závod má bohaté sponzory, vysílá ho německá televize a celé je to zkrátka takové slavnostní. Také zde panuje výborná atmosféra. Na závody chodí spousta lidí. Jeho propagace je na velmi dobré úrovni a je tu o nás velmi dobře postaráno. Kromě toho jsme tu na pozvání. To znamená, že nemusíme platit startovné a jsou nám hrazeny také náklady na cestu," oceňuje zkušený vrchař.

Ve skupině 3 bude Jerman čelit pětičlenné konkurenci. Proti závodníkovi stáje Liqui Moly Racing se postaví Michael Weber (Audi 80 Quattro Turbo), Charles Valentiny (Subaru Impreza WRX STI), Luca Gaetani (Ferrari 458 Challenge Evo), Nicolas Werver (Porsche GT3 R) a Jermanův krajan Zdeněk Kmínek (Lamborghini Gallardo GT3).

Startovní listina čítá celkem 179 účastníků. Mezi přihlášenými nechybí ani největší současné hvězdy evropských kopců jako Geoffrey Schatz (Nova Proto NP01-2) nebo Christian Merli (Osella FA30). Kromě seriálu FIA International Hill Climb Cup je podnik součástí také německého, lucemburského a belgického šampionátu. Započítává se i do seriálů KW Berg a NSU Bergpokal.

Pátek bude v Osnabrücku vyhrazen administrativním úkonům a technickým přejímkám. V sobotu přijde na řadu čtveřice tréninkových jízd. Závodit se bude v neděli. Na jezdce čekají celkem čtyři soutěžní pokusy. Do konečného pořadí se ale započítají pouze dva nejlepší výkony.

Foto: Martin Jerman via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.