Macíkův kamion Arnošt už není sirotek, na Dakar v něm vyrazí Šoltys

Martin Šoltys se stal druhým jezdcem týmu Big Shock! Racing pro nadcházející Rallye Dakar 2022.

Zatímco kamion Iveco známý jako Karel si i pro další start na náročné soutěži vybral Martin Macík mladší, nového vylepšeného Arnošta bude v lednu v Saúdské Arábii řídit Martin Šoltys.

Big Shock! Racing několik let usiloval o možnost poslat na Dakar dva závodní kamiony. To se teď stalo skutečností. Roli v tom hrály i Šoltysovy zkušenosti nabrané během čtyř předchozích startů za volantem Tatry v barvách týmu Buggyra. Jeho posádku budou dál tvořit navigátor Roman Krejčí a palubní mechanik Jakub Jiřinec.

"S Martinem Šoltysem se máme rádi, jsme v kontaktu, pravidelně se potkáváme na závodech. Martin má spoustu zkušeností, sedli jsme si a povedlo se nám najít společnou cestu. On sám si pak vybral Jakuba Jiřince, se kterým spolupracuje. A při hledání navigátora nás šťastné okolnosti dovedly za Romanem Krejčím. Za mě super sestava. Kluky jsme rádi přivítali v týmu a věřím, že nám to dobře pojede,“ sdělil šéf týmu Martin Macík starší.

Teď se mohou oba speciály, které byly postavené v sedlčanských dílnách týmem mechaniků MM Technology podle vývoje Martina Macíka staršího, na trati dalšího ročníku Dakaru vzájemně podporovat.

"Mít v závodě dva kamiony je určitě výhoda. Pokud půjde vše podle plánu, já i Martin se budeme snažit jet co nejvíce vpředu a současně být vzájemně na dohled. Budeme o sobě vědět, budeme si pomáhat. Když se na trati cokoliv stane, zastavíme, vytáhneme se z duny, pomůžeme si s opravou, podělíme se o díly nebo pneumatiky,“ vysvětlil pilot Macík mladší.

Šoltys se teď s Krejčím a Jiřincem sžívají. "Máme za sebou první společné setkání naší posádky. A myslím, že spolupráce bude dobrá. Jsem rád, že do toho Roman Krejčí jde s námi. Má z Dakaru zkušenosti. Na motorce jel v kategorii bez asistence, takže ho jen tak něco nerozhodí a věřím, že s navigací v kamionu nebude mít problém,“ uvedl 48letý jezdec.

Noví členové týmu se v tuto chvíli nejvíc těší, až poprvé vyzkouší nový kamion. "Ještě jsme se nesvezli. Vše je čerstvé. Arnošta jsme zatím viděli jen v dílnách. Počkáme, až kluci v Sedlčanech auto upraví po návratu z Rallye du Maroc. Pak začneme trénovat. Jsem zvědavý na auto s čumákem, bude to změna. Ale věřím, že Martin kamion v Maroku otestoval dobře, všechno bude fungovat a nové úpravy se na Dakaru osvědčí,“ dodal Šoltys.

Dva kamiony znamenají také posílení servisního zázemí. Tým Big Shock! Racing proto vyšle nová doprovodná vozidla a rozroste se také parta mechaniků, kteří budou zajišťovat technický servis. Týmy by měly své závodní o doprovodné vozy odevzdat na přelomu listopadu a prosince pořadatelům opět v přístavu v Marseille, odkud poplují trajektem do Saúdské Arábie.

Foto: Big Shock! Racing

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.