Jezdec juniorského týmu Automotodromu Brno v Northern Talent Cupu Michal Prokeš si uvědomuje, že se musí odnaučit riskovat a méně padat. Mimo jiné i o tom český mladík promluvil v našem exkluzivním rozhovoru.
Stejně jako u tvého kolegy Filipa Novotného jde o tvou první sezonu Northern Talent Cupu. Zatím se ti daří o něco méně než Filipovi. Na kontě máš čtyři body a jsi celkově dvacátý první. Jak jsi tedy zatím se sezonou spokojen?
Já spokojen nejsem. Čekal jsem, že to bude mnohem lepší. Je to ale pro nás velmi smolná sezona. Máme technické problémy a většinu tréninků jsem neodjel. Mimo jiné jsme nemohli před Mostem vůbec trénovat, protože se nám zadřel motor. Měli jsme to tedy mnohem těžší než obvykle.
Je něco, na co se ti v Northern Talent Cupu těžko zvyká?
Oproti šampionátům, kde jsem jezdil dříve, tu jsou mnohem dravější jezdci a je mnohem těžší se probojovat dopředu.
Musel jsi po příchodu do Northern Talent Cupu změnit svůj jezdecký styl?
Rozhodně. Motorka je postavená z motokrosového rámu. Je to tím pádem o trochu jiné než normálně.
Jak už jsme řekli, Filipovi Novotnému se leto daří o něco více než tobě. Co tedy myslíš, že ti chybí k tomu, abys ho vyrovnal?
Myslím si, že více riskuji a kvůli tomu pak více padám a tak dále. Třeba v Oscherslebenu jsem jel šestý, jenže jsem to téměř před koncem zahodil.
V Mostě jste startovali při podniku MS superbiků. Máš v tomto šampionátu například nějaké vzory?
Ani ne, nikdy jsem superbiky příliš nesledoval. Když jsem se ale byl podívat, jak jezdili, tak jsem si oblíbil Topraka.
Proč zrovna jeho?
Protože do první zatáčky velmi dobře brzdil.
Double blue braking! ???? ????
— WorldSBK (@WorldSBK) July 30, 2022
Nice bikes @PataYamahaBRIXX ????#CZEWorldSBK ???????? pic.twitter.com/tyC2Adldbs
A máš tedy nějaké idoly v MotoGP?
Měl jsem Marca Simoncelliho. Sice umřel, stále to ale je můj idol.
Co si myslíš například o současném lídrovi Fabiu Quartararovi?
Rozhodně jezdí velmi dobře. Myslím si, že by se měl každý naučit ustávat pády tak jako on.
V Mostě jsi jel tento víkend poprvé. Na Masarykově okruhu v Brně už jsi ale závodil. Jak bys tedy tyto okruhy porovnal?
Brno je známé díky tomu, že je velmi široké, zatímco ostatní tratě jsou spíše užší. Brno je tedy široké a také rychlé. Most je naopak mix v podstatě všeho. Jsou tu esíčka, dlouhé rovinky nebo rychlé nájezdy do zatáček. Je to velmi náročná trať.
Baví tě více závodit v Mostě nebo v Brně?
To je těžké říct. Na každé trati je něco, co je výjimečné. Takto se to nedá posuzovat. Nedokážu říct, která je lepší, všechny mají něco pro sebe.
Poslední dva podniky Northern Talent Cupu budou hostit Assen a Red Bull Ring. V Assenu už jste letos jednou závodili. Jak se na tyto dva okruhy těšíš?
V Assenu jsme letos měli problémy s technikou. Nejel jsem tréninky ani kvalifikaci. V prvním závodě jsem byl poslední a ve druhém dvacátý první. Moc jsem si to tam navíc neužil, protože jsem byl pod velkým tlakem týmu a nebyl to pro mě příjemný víkend. Všichni už totiž byli rozjetí po trénincích a kvalifikaci. Tam já ale nejel...
Na Red Bull Ringu jsi ještě nezávodil. Jak se na tento okruh připravuješ?
Nejraději bychom tam jeli testovat, to je ale časově i finančně náročné a do toho se musíme učit do školy. Jinak se ale koukám například na onboard záběry.
Jaké jsou tvé cíle pro zbylé závody? Tvůj týmový kolega Filip Novotný chce být na pódiu. Máš stejný cíl nebo ti bude ke spokojenosti s letošní sezonou stačit i nižší umístění?
Být na pódiu je samozřejmě můj sen a rád bych se tam dostal. Myslím si ale, že mám ještě chvíli čas. V Northern Talent Cupu jedu první sezonu. Je to navíc i můj první rok s touto motorkou a na těchto tratích. Je tu navíc velmi silná konkurence.
Foto: Northern Talent Cup
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.