Na 90 % pojedeme v Moravském Krumlově i za rok, myslí si organizátor Supermota Ševčík

Podnik Supermoto se na 90 % uskuteční i příští rok v Moravském Krumlově. Alespoň to předpokládá jeho organizátor Tomáš Ševčík, který v rozhovoru pro server MotorMix zhodnotil uplynulý letošní ročník a současně se rozpodíval i o budoucích plánech.

Supermoto má za sebou první ročník v Moravském Krumlově. Jak ho hodnotíte?

Kladně. Myslím si, že to byly krásné závody v krásném městě. Líbilo se mi to. Nádherný výjezd od zámku, terén, kde se brzdilo ze 160 km/h na 20, krásné drifty, skoky... bylo to něco jiného. Jezdci si to ale také chválili. Jeli jsme tu poprvé, takže nějaké problémy se samozřejmě objevily. Do budoucna se z toho ale poučíme. Teď uvidíme, co bude dál a jestli bude mít Krumlov zájem tento podnik zachovat.

Jak myslíte, že vás lidé v Moravském Krumlově přijali?

Myslím si, že takových 95 % lidí to bralo pozitivně. Všem se ale zkrátka zavděčit nejde. Ne každý je příznivcem motorsportu. Navíc se podnik dlouho chystal, tím pádem na náměstí pracovaly stroje, což někoho rušilo. Zaznamenali jsme ale hodně pozitivních ohlasů. Když jsme ale po skončení závodů uklízeli, chodili nám lidé děkovat za hezkou show. Někteří říkali, že sice byli na pochybách, ale nakonec jsme to zvládli. Také nás chválili za úklid.

Kdybyste měl jmenovat jednu věc, která vás v Moravském Krumlově příjemně překvapila, co by to bylo?

Určitě přístup vedení radnice a starosty Tomáše Třetiny. Také bych chtěl vyseknout poklonu šéfovi městské policie Rudolfu Fráňovi, který nám hodně pomáhal už od samého začátku až do konce. Podle mě by to přesně takto mělo vypadat. Jsou to zkrátka všichni lidé na správném místě. Tento lidský přístup mě hodně překvapil a potěšil.

A je naopak něco, s čím jste úplně spokojen nebyl a bylo by podle vás potřeba to do budoucna vylepšit?

Vždy se dá něco zlepšit. My víme, že pokud budeme něco dělat i příště, tak musíme zapracovat na technice a urychlit přípravy i úklid. Nechci o tom mluvit takto veřejně, ale rezervy tam jsou. Věřím, že pokud se s Krumlovem domluvíme na příští rok, tak jako organizátoři máme prostor pro zlepšení.

Když se na letošní ročník podíváte jako fanoušek, která kategorie vás bavila nejvíce?

S1 a čtyřkolky. Ve čtyřkolkách jel brácha (Petr Ševčík, vyhrál dvě rozjížďky a celkově obsadil druhou příčku - pozn. red.). Ty skoky nebyly pro čtyřkolky úplně snadné, protože mají natvrdo nastavené tlumiče. To tedy bylo zajímavé. V S1 předváděli Rudy Bauer a Erik Provazník nádhernou podívanou. Řekl bych, že ty jejich drifty měly přes sto metrů. Zrychlení, jízda v pololehu do kopce, drifty, styl jízdy... celé to zkrátka bylo úžasné.

V S2 sice to kluci také pěkně rozdávali. Skvělou show předvedla i obě Lamborghini. Dakarský speciál byl také super. Myslím si, že něco takového lidé vidět nemohou. Tady si na to navíc mohli i sáhnout. Kromě toho jsme je povozili ve zpomalovacím voze. To všechno se mi líbilo.

Zpomalovací vůz Mercedes jste řídil vy osobně. Jak jste si to užil?

Já si to užívám vždy. Mám velkou radost, když můžu jet se zpomalovacím vozem, svézt lidi a udělat jim radost. Kromě toho vidím, co se na trati děje a jak fungují například traťoví komisaři. Vlastně to tedy řídím ze zpomalovacího vozu. Případné problémy mohu řešit přes vysílačku nebo až zastavím. Moc si to užívám.

Jste bývalým závodníkem na supermotardu. Nelákalo by vás se tohoto podniku zúčastnit v této kategorii jako soutěžící? Bylo by možné to skloubit s organizačními povinnostmi?

Určitě ne. Pokud to pořádám, tak to zkrátka nejde. Těch věcí, které musím řešit, je totiž strašně moc. Jednou jsem to zkoušel a zranil jsem se. Místo toho, abych se soustředil na závodění, jsem se na to totiž koukal spíše jako organizátor a sledoval, kde jsou traťoví komisaři, co máme kde špatně a tak dále. A to jsme přitom tehdy jeli jen na malém okruhu. Teď jsme jeli velký okruh, ještě k tomu nový. To bych si vůbec nedovedl představit. Rád se svezu jindy a jinde, ale na našem podniku ne. Já bych si to ani neužil.

Už před začátkem letošního ročníku jste si dovedl představit, že v případě úspěchu zůstane Supermoto v Moravském Krumlově natrvalo. Zkusil byste vyjádřit v procentech, jak moc je pravděpodobné, že zde pojedete i příští rok?

90 %.

Během závodního víkendu se mluvilo i o možnosti, že by se Hrušovany nad Jevišovkou s Moravským Krumlovem střídaly v pořádání podniku po jednom roce. Co k tomu tedy můžete říct?

Je to určitě ve hře. Těch variant je spousta a uvidíme. Půjde o to, jak to přijme Krumlov, jeho obyvatelé a co všechno se ještě bude řešit. Nyní je to ještě příliš čerstvé, takže si to musí sednout. Nejprve musíme celou akci vyhodnotit a vše spočítat. Potom můžeme řešit, co bude dál. Přijdou nějaká jednání a uvidíme, co přinesou. V dnešní době nejste schopni říct, co bude za týden. Uvidíme, jak se všechno vyvine. Podle mě se ale na 90 % pojede v Krumlově.

Před letošním ročníkem jste měl obavu, že kvůli objížďce by se Supermoto nemuselo do Hrušovan vrátit ani v dalších třech letech. Tím pádem by mohlo být komplikované začít se střídáním Moravského Krumlova a Hrušovan hned...

Přesně tak. Můžeme jet tři nebo čtyři roky v Krumlově a pak třeba Hrušovany. V Moravském Krumlově jsme ale poznali nové lidi, kteří se již stali našimi přáteli. Dali nám důvěru a vytvořili jsme si nějaké pouto. Určitě by to tedy nebylo tak, že bychom jim zničehonic řekli "teď už můžeme jet Hrušovany, můžeme na vás zapomenout, mějte se hezky". Půjde o to, jak se bude dařit, jaká bude situace a jak to lidi přijmou, ať už v Hrušovanech nebo v Krumlově. Dokážu si představit, že se pojede v Krumlově a potom třeba v Hrušovanech. Také si dovedu představit, že zůstaneme jenom v Krumlově. Uvidíme.

Mám velkou radost, že se nám letos podařilo přilákat zahraniční jezdce. Jelo hodně Rakušanů, nastoupili i Poláci a Slováci, na čtyřkolce jel i Litevec. Závody se díky tomu obohatily a myslím si, že to bude takto jenom pokračovat.

Je pro vás z organizačního hlediska výhodnější zůstat v Moravském Krumlově nebo ne?

Není. Má to svá pro i svá proti. Jednání jsou v Krumlově daleko jednodušší. Radnice i zastupitelé jsou tomu nakloněni. Logisticky je to ale samozřejmě náročné. Letos to bylo těžké i proto, že jsme to tam ještě neznali. Řekl bych ale, že v sobotu odpoledne už si všechno tak nějak sedlo. V Hrušovanech to naopak známe celé. To znamená, že dorazíme, vše nachystáme a víme, co přesně nás čeká. Všechno zvládáme nachystat v polovičním čase než v Moravském Krumlově.

Foto: Supermoto

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.