Zlomená řadící páka vzala stupně vítězů. Slibně rozjetý Pražský rallyesprint zhatila Semerádovi technika

Druhé místo bylo na dosah, problémy s řadící pákou na poslední rychlostní zkoušce ale znamenaly konec nadějí. Petr Semerád měl při Pražském rallyesprintu nakročeno k dalšímu stříbrnému úspěchu za volantem vozu Toyota GR Yaris Rally2, nakonec se ale musel smířit s devátou pozicí.

„Atmosféra byla perfektní. Přišla spousta diváků,“ užil si Semerád tradiční finále české rallyeové sezony i navzdory smolné tečce. „Děkuji svým partnerům Liqui Moly a HS Automobil za to, že nám půjčili vůz a my s ním mohli startovat. Fungoval skvěle a byl to krásný den. Když pominu výsledek, byl to jeden z nejhezčích Pražských rallyesprintů, které jsem zažil,“ uzavírá český jezdec své hodnocení.

Na Strahov se Semerád vydal jen dva týdny poté, co se s Yarisem zúčastnil podniku Auto Show Slovakia Ring. Šlo o jeho první start za volantem rallyeového speciálu po roční pauze, přesto ale vybojoval druhé místo. Pražský rallyesprint ovšem představoval opět o něco jinačí výzvu. Na Slovensku se totiž jelo po okruhu a přilehlých cestách, kdežto nyní se vrátil po více než roce na tradičnější „erzety“. Ty znal moc dobře. Podniku se totiž účastnil už pošesté a na jaře roku 2022 ho se Škodou Fabia Rally2 Evo dokonce vyhrál.

Vstup do letošního ročníku pojal Semerád s opatrností. „Bral jsem to trochu s rezervou, dlouho jsem totiž na normálních rychlostních zkouškách nejel. S autem jsem sice startoval už o dva týdny dříve na Slovensku, ale před Pražským rallyesprintem jsme přece jen netestovali, takže jsem si opět musel trochu zvykat. Když jsme ale přijeli na Strahov, už to bylo v pohodě a věřil jsem si,“ popisuje jezdec stáje Liqui Moly Racing.

Semerádovým slovům přesně odpovídaly i zajeté časy. Na úvodních dvou vložkách, které měřily pět kilometrů a vedly okolím radotínské cementárny, totiž obsadil čtvrté, respektive třetí místo. V průběžném pořadí sice zůstával čtvrtý, boj o stupně vítězů ovšem vypadal v tu chvíli reálně. Vždyť třetí Vojtěch Štajf měl před Semerádem jenom osmidesetinový náskok, přičemž Erik Cais měl na druhém místě k dobru 3,2 vteřiny.

Na Strahově poté přišel útok. Hned třetí rychlostní zkouška totiž Semeráda dostala na druhou pozici za suverénního Václava Pecha s Fordem Focus RS WRC 06. Na stříbrné příčce vstupoval i do posledního testu, před kterým měl náskok 1,8 sekundy před Štajfem a 2,1 vteřiny před Caisem. Pak ale zazlobila technika a šance na dobrý výsledek zmizely pryč.

„Ulomila se nám část řadící páky a bylo jasné, že se propadneme. U nového auta se zkrátka něco takového může stát,“ posteskl si Semerád, který na závěrečné rychlostní zkoušce nabral ztrátu téměř minuty a půl. „Vlastně jsem to jenom projel. Jel jsem na třetí rychlostní stupeň a neustále jsem se dostával do omezovače. Nemohl jsem přeřadit. Byl jsem rád, že jsem tam později dostal alespoň neutrál a jedničku, díky čemuž jsem mohl odjet z časové kontroly,“ popisuje své trápení.

Technické problémy zapříčinily, že místo druhého místa si nakonec Semerád odnesl pouze devátou příčku. S konečným výsledkem sice spokojen nebyl, potěšil ho ovšem výkon jeho spolujezdce Jana Macáka. Ten je známý především jako youtuber vystupující pod pseudonymem MenT a jako navigátor nastoupil při Pražském rallyesprintu poprvé v životě.

„Vedl si hodně zdatně,“ chválil Semerád svého dlouholetého kamaráda. „Trochu jsem se bál, že to pojme spíš ve stylu lážo plážo, nakonec to ale vzal vážně zodpovědně. Udělal si jízdní výkaz a zejména na konci už se do toho opravdu dostal. Ani jsem ho nemusel na nic upozorňovat. Zvládl to perfektně,“ dodává Semerád.

Jednadvacetiletý jezdec si dokáže představit, že by se s Macákem ještě někdy svezl. „Třeba to nebylo naposledy. Každopádně mu moc děkuji za to, že se mnou do toho šel a smekám před ním klobouk,“ uzavírá.

Foto: Liqui Moly Racing

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.