Podnik mistrovství Evropy ve Šternberku ovládl Merli

Třetí podnik letošního ročníku mistrovství Evropy v závodech do vrchu ve Šternberku vyhrál o víkendu Christian Merli. Za Italem skončil na druhém místě jeho krajan Simone Faggioli a třetí pozici obsadil Petr Trnka, který zvítězil v rámci mistrovství České republiky.

O víkendu se ve Šternberku letos podruhé uskutečnil vrchařský podnik Ecce Homo. Zatímco na konci dubna otevřel tento závod novou sezonu mistrovství republiky, během posledního květnového víkendu se ve Šternberku konal třetí letošní podnik mistrovství Evropy. Tentokrát už měli na akci přístup také diváci.

Zatímco do sobotních tréninků zasáhl déšť, nedělní závodní jízdy se již jely na suchu. A celkové vítězství vybojoval stejný pilot jako při dubnovém podniku Ecce Homo – Christian Merli. Ital dokončil soutěž s vozem Osella FA 30 Zytek LRM v celkovém čase 5:21,44. Kromě toho ovládl také třídu D/E2-SS-3000.

Jen těsně za Merlim skončil na druhé příčce jeho krajan Simone Faggioli. Jeho Norma Bardahl M20 FC zaostala za Merliho Osellou pouze o 47 setin sekundy. Faggioli se tak musel spokojit alespoň s vítězstvím ve třídě CN/E2-SC-3000. Dvojici italských pilotů doprovodil na celkové stupně vítězů nejlepší Čech Petr Trnka s vozem Norma M20 FC Mugen.

Petr Trnka se umístil nejlépe z českých závodníků. Foto: Trnka Racing

Celkové čtvrté místo obsadil další český Miloš Beneš (Osella FA 30). Mezi nejlepší desítku se vešli také pátý Diego Degasperi (Osella FA 30 Zytek), šestý Sebastien Petit (Nova NP01-2), sedmý Fausto Bormolini (Reynard 2KI), osmý Petr Vítek (Osella PA30), devátý Martin Vondrák (Tatuus Formula Masters), který vyhrál třídu D/E2-SS-2000, a desátý Václav Janík (Lola B03/51).

Václav Janík nastoupil s monopostem Lola B03/51. Foto: Janík Motorsport

Ve skupině 1 zvítězil Dan Michl (Lotus Elisse). Skupina 2 patřila polskému jezdci s pseudonymem Dubai (Mitsubishi Lancer Evo Berg Monster). Skupinu 3 vyhrál Antonino Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX), skupinu 4 Jiří Ošmera (Volkswagen Scirocco), skupinu 5 Aleš Prek (Honda Civic Type R) a v hodnocení třídy CN/E2-SC-2000 byl nejlepší Aleš Mlejnek (Norma M 20).

Kromě evropského šampionátu ale byly součástí víkendového Ecce Homo Šternberk i jiné série. O body bojovali také účastníci mistrovství Evropy v závodech historických automobilů, mistrovství České republiky, mistrovství České republiky v závodech historických automobilů, České trofeje, mistrovství Rakouska a mistrovství Rakouska v závodech historických automobilů.

V hodnocení mistrovství ČR byl nejlepší Petr Trnka, který současně vyhrál třídu E2-SC-3000. Celkové druhé místo bral Miloš Beneš, vítěz třídy E2-SS-3000. Třetí skončil Petr Vítek. Skupinu 1 vyhrál Dan Michl, skupinu 2 Dubai, skupinu 3 Karel Stehlík (Mitsubishi Evo IX), skupinu 4 Vojtěch Bejda (Škoda Octavia Cup), skupinu T5a Richard Meixner (Renault Clio Cup), skupinu T5b Peter Kacvinský (Renault Clio RS), třídu E2-SS-2000 Pavel Dvořák (Martini F2-BMW), třídu E2-SC-1400 Zdeněk Kráčmar (Demon Car CM 1000) a třídu E2-SC-2000 Libor Neckář (Ligier JS 53 Evo 2).

V celkovém pořadí mistrovství České republiky historiků vyhrál Jiří Kubíček (Škoda 130 RS). Českou trofej ovládl Josef Hlavinka mladší (Tomis 99-04). V rakouském šampionátu bral prvenství celkový vítěz závodu Christian Merli. Hodnocení rakouských historiků vyhrál Reinhard Sonnleitner (Volkswagen Rallye Golf G60). V rámci evropského šampionátu historických automobilů byl nejlepší Piero Lottini (Osella PA9/90).

Kompletní výsledky závodu podle skupin

Úvodní foto: Christian Merli Fan Club/Facebook

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.