Podpatky na plynu se vrátily do terénu, z Morocco Desert Challenge vezou vavříny

Podpatky na plynu, první ryze dámská posádka v historii české a slovenské cross-country rallye a jediný reprezentant českých barevna na Morocco Desert Challenge, úspěšně dokončily největší open závod na světě.

Zlato za nejrychlejší dámskou posádku, bronz v kategorii SSV Open 2.1 v konkurenci 15 aut a 26. místo celkově ve třídě SSV, kde startovalo 55 aut včetně továrních T3 a T4 a závod dokončilo 43 z nich. Takový výsledek přineslo zdolání více než 2 650 km napříč Marokem.

Posádka ve složení Lenka Hlavatá a Nikola Verbičová za sebou nechala i některá zvučná jména: Anja van Loon, Janus van Kasteren st. nebo Fernando Alvarez.

„V rychlosti bychom určitě neměly šanci tyto dakarské matadory porazit, nicméně dálková rallye s sebou nese celou řadu dalších proměnných, které se promítají do finálního výsledku,“ je si vědoma Lenka Hlavatá, pilotka a manažerka týmu Podpatky na plynu.

Česká dámská posádka vsadila na klidnou, ale konstantní jízdu a přesnou navigaci. „Jely jsme tak zvaně na body, tedy sbíraly waypoint za waypointem, a Nikča předvedla v navigaci fenomenální výkon,“ chválila Hlavatá.

„Po těžkém úvodu hned v první etapě, do které nás odstartovali bez plně funkčního roadbooku, jsem si na práci s přístroji a systém navigace brzy zvykla a spřátelily jsme se,“ řekla s úsměvem Nikola Verbičová, která v Maroku zaznamenala svou premiéru jak v pozici spolujezdkyně, tak vůbec v dálkové soutěži.

„Moc se mi to líbilo, Maroko má krásné přírodní scenérie, potkaly jsme spoustu milých lidí, jak v bivaku, tak i mimo něj, a celkově jsme si závod užily,“ dodala Verbičová.

Trať letošní Morocco Desert Challenge vedla napříč Marokem od pobřeží Atlantiku až ke Středozemnímu moři. Závodníci museli překonat rozmanitý terén, od největších dunovišť a vyschlých řečišť, přes kamenité úseky a rychlé dakarské pisty, až po skalnaté téměř trialové pasáže.

„Pro mě poněkud paradoxně, ale nejlepší výsledky jsme udělaly v dunách. I když jsme se z jedné skutálely, zbytek dunových sekcí jsme projely hladce. V písečných pasážích jsme za sebou nechaly většinu soupeřů,“ sdělila Lenka Hlavatá a připojila poděkování celému týmu: „Kluci usilovně pracovali každý večer na Vildovi, aby byl na další den perfektně připraven, někdy až pozdě do noci, respektive do rána. Nechali za sebou opravdu skvělou práci a za to jim patří můj obrovský dík!“

Zdroj: Podpatky na plynu

Fotogalerie

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.