Polaris na Dakaru znovu spojí síly s týmem legendárního Loeba

Xavier de Soultrait, jezdec týmu Sebastian Loeb Racing se vrací, aby obhájil titul v kategorii SSV. Tovární tým Polarisu bude zastupovat Američan Brock Heger.

Společnost Polaris Off Road potvrdila svoji účast na 47. ročníku závodu Rallye Dakar, na kterém se poprvé představí Brock Heger z týmu Polaris Factory Racing a jeho navigátor Max Eddy junior. V rámci pokračování úspěšné spolupráce s týmem Sebastian Loeb Racing (SLR) se za volant Polarisu vrátí také Xavier de Soultrait coby obhájce titulu v kategorii SSV.

Oba jezdci budou pilotovat titulem ověnčený stroj RZR Pro R Factory druhé generace. Jde o jediné tovární závodní side by side (UTV) vyvinuté speciálně pro zdolávání nejnáročnějších pouští světa a překonávání nesrovnatelných nároků 12 etap a 14 dní Dakaru.

Heger, který si loni zajistil titul v sérii závodů Score Pro UTV Open Championship, chce v Saúdské Arábii přenést své vítězné zkušenosti na světovou scénu. De Soultrait se už nemůže dočkat obhajoby titulu šampiona v kategorii SSV. V ní získal dvě etapová vítězství (včetně prologu), pět umístění v první trojce a další tři místa v první pětce. Obhajovat bude po boku svého navigátora Martina Bonneta.

„Lednové vítězství bylo nejen monumentálním úspěchem pro Polaris a tým SLR, ale také demonstrací výkonu, propracovanosti a naprosté odolnosti naší platformy RZR Pro R Factory,“ uvedl Alex Scheuerell, technický ředitel Polaris Factory Racing.

„Jsme nadšeni, že do této neuvěřitelně úspěšné spolupráce se SLR můžeme zapojit dva členy našeho továrního týmu Polaris. Brock Heger po mimořádných výkonech v sérii Scopre a King of the Hammers Desert Challenge ukázal, že je pro tuto výzvu připraven, a s podporou Maxových bohatých zkušeností z Dakaru se těšíme, až toto duo bude soutěžit na globální scéně,“ dodal.

V loňském roce měla premiéru druhá generace platformy RZR Pro R Factory. Na Dakar 2025 se tento závodní stroj vrátí s dalšími vylepšeními výkonu a odolnosti. RZR Pro R Factory se může pochlubit jednodílným podvozkem, pevnějším a tužším rámem, nastavitelným odpružením či novými a vylepšenými elektronickými komponenty a je opět připraveno vyrazit do saúdskoarabské pouště.

Vylepšení jsou výsledkem neustálého testování, vývoje a zdokonalování. Speciálně pro Rallye Dakar je navíc stroj vybaven integrovanou zásobou náhradních dílů a nářadí, aby si jezdci mohli provádět vlastní opravy přímo na trati.

Ačkoli je RZR Pro R Factory vybaveno některými závodními díly, většina hlavních komponentů stroje zůstává zcela sériová a vychází z úspěšné platformy RZR Pro R. Mezi tyto sériové díly patří dvoulitrový motor ProStar Fury 2,0, přední a zadní náhon, převodovka, posilovač řízení, ložiska kol, všechny komponenty CVT včetně řemene, kulové čepy a vlečná ramena.

Zdroj: Polaris

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.