Prášek nakonec pojede v Mostě na svém BMW. Jednání s Pedercinim nevyšla

Český jezdec Michal Prášek pojede při víkendovém podniku MS superbiků v Mostě na motocyklu BMW stáje Roháč & Fejta Motoracing. Rodák z Havlíčkova Brodu jednal i o startu se strojem Kawasaki stáje Pedercini. Tým ale nyní potvrdil, že s Práškem nepočítá.

Původně měl Prášek obavy, že na svém motocyklu BMW nebude moci startovat. Od technických komisařů MS superbiků mu totiž bylo sděleno, že do elektroniky tohoto stroje není možné implementovat komunikační systém Dorny, který jezdce během závodu informuje například o penalizacích. Tento problém už se ale podařilo vyřešit.

"Sehnali jsme komponenty, které jsou nutností k tomu, abychom mohli jet. Jsou to různé snímače, propojení přístrojové desky se systémem Dorny a tak dále. Nyní to vše zabudováváme do motorky. Snad bude všechno v pořádku," vysvětluje český závodník.

Prášek našemu serveru rovněž prozradil, že jednal s týmem Pedercini. Pro něj měl být první volbou v případě, že by se podniku nemohl zúčastnit Leon Haslam. Brit možná bude muset podnik vynechat, neboť během dalšího víkendu pojede osmihodinovku v Suzuce a existuje varianta, že odletí do Japonska dříve. O všem ještě rozhodne Kawasaki. Stáj Pedercini už ale exkluzivně pro náš server potvrdila, že Prášek za ni v Mostě určitě nenastoupí.

V případě, že by Prášek skutečně v Mostě hájil barvy stáje Pedercini, nebyl by prvním Čechem, který za italskou stáj v MS superbiků závodil. Není to tak dávno, kdy dal Lucio Pedercini šanci Oliveru Königovi. Pražský závodník si u tohoto týmu odbyl svou premiéru v MS superbiků loni v indonéské Mandalice. Od letošního roku závodí za španělskou stáj Orelac.

Haslam není jediným závodníkem, který by rád odjel MS superbiků v Mostě a o týden později osmihodinovku v Suzuce. Japonského vytrvalostního klání se zúčastní také Jonathan Rea, Alex Lowes a Iker Lecuona. Rea s Lowesem dokonce utvoří spolu s Haslamem posádku v továrním týmu Kawasaki. Lecuona pojede v barvách Hondy.

Podobné dilema jako nyní Haslam a Kawasaki řešil před časem také Karel Hanika. Brněnský jezdec startoval loni v mosteckém podniku MS superbiků na divokou kartu. I letos o tomto vystoupení uvažoval, nakonec dal ale přednost testování před osmihodinovkou v Suzuce.

Foto: Alpe Adria

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.