Z Nyirádu rovnou do Přerova. Týden po vystoupení při maďarském podniku mistrovství Evropy se Radek Jordák představí před domácími fanoušky. Letošní ročník republikového mistrovství pokračuje v Přerovské rokli. Jezdec stáje Alfa Racing nasadí po delší době turbomotor.
„Nastoupím se starým turbomotorem od firmy Komvet, který prošel kontrolou a vylepšením. Doufáme, že vše bude fungovat, jak má. V posledních letech totiž tento motor postrádal výkon,“ prozrazuje Jordák.
V Přerově má trojnásobný mistr republiky na co navazovat. Jordákovo poslední vystoupení v domácím šampionátu totiž skončilo vítězstvím. V domácím Poříčí nad Sázavou se k němu propracoval v deštivých podmínkách až ze sedmého místa. Tento úspěch ho přiblížil k zisku titulu vicemistra. V šampionátu mu sice patří čtvrtá pozice, druhý Libor Paul má ovšem k dobru pouze 8 bodů a třetí Jakub Kubíček má na kontě o 2 body více.
„Po vítězství v Poříčí nad Sázavou máme o motivaci postaráno. Doufám, že opět dosáhneme co nejlepšího výsledku,“ říká Jordák, který věří, že turbomotor bude v Přerovské rokli lepší volbou než atmosférický agregát Volvo. „Řekl bych, že jde o nejrychlejší trať v Česku. Místy se tu jede až 190 km/h a musí se prudce brzdit do zatáček. Navíc je tu takzvaný Mamutí skok, který budí respekt. Pokud zde jezdec udělá chybu, většinou to končí bouračkou a salty,“ upozorňuje.
Přerovská rokle patří v Česku k tradičním autokrosařským závodištím. V roce 1969 se zde konal vůbec první závod v této disciplíně na našem území. V sezoně 1998 byla trať poprvé zařazena do kalendáře mistrovství Evropy. Letos zde sice evropská elita nezávodí, děje se tak ale pouze kvůli pravidlu o rotaci podniků z jedné země. V budoucnu se počítá s návratem závodu.
„Mám rád trať i pořadatele, kteří se snaží dělat krásné závody,“ říká Jordák, který současně doufá, že o víkendu nezaprší. „Je tu jílovitý povrch a s kropením to tak bývá komplikované. A to vůbec nemluvím o tom, když přijde déšť. V takovém případě je to jako jízda na ledě,“ vysvětluje.
Program víkendu odstartuje v sobotu, kdy se pojedou dva volné tréninky (8:30 a 11:30) a první série rozjížděk (14:30). Zbylá dvě kola rozjížděk budou následovat v neděli (8:00 a 9:30). Od 12:30 přijdou na řadu rozhodující jízdy v podobě semifinále a finále.
Foto: Zuzana Horáková
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.