Kopecký na Šumavě bojoval jako lev, Březík splnil úkol

Ohlasy posádek po 57. ročníku Rallye Šumava Klatovy.

Jan Kopecký na Šumavě bojoval o triumf do posledního metru, Nakonec s Václavem Pechem juniorem prohrál o 3,5 sekundy. Po třetím místě na Kowax Valašské rally ValMez chtěl s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 na Šumavě zrychlit a předvádět stabilnější výkony na jednotlivých rychlostních zkouškách. Klatovští pořadatelé připravili znovu velmi těžké i nové úseky, na kterých se opět projevilo dubnové počasí.

Kopeckého potěšila stabilita výkonů

Pravděpodobně naposled se v itineráři objevil tradiční Čínovský okruh. Již příští rok se jeho legendární špice stane součástí obchvatu Klatov, a tak letos měly posádky poslední šanci ho absolvovat. Poprvé v pátek, podruhé pak v sobotu dopoledne. S minimální ztrátou na vedoucího Václava Pecha s vozem WRC panovala spokojenost. „Se ztrátou dvou vteřin po dvou průjezdech jsem byl spokojen, loni jsme tam ztratili mnohem víc.“

Kopecký bojovali a po předposlední erzetě už ztráceli jen půl vteřiny. Rozhodovalo se na závěrečné Zdebořické zkoušce s rozbitým šotolinovým úsekem, kde hrozilo velké riziko defektu. Oba hlavní soupeři se mu dokázali vyhnout, v cíli byl ale rychlejší Václav Pech o 3 vteřiny a slavil vítězství. Po 147 ostrých kilometrech činil rozdíl v cíli pouhých 3,5 sekundy. To byl souboj, který zvedal ze židlí nejen fanoušky u trati, ale i ty, kteří výsledky sledovali na dálku.

„Jsem spokojen s tím, jak jsme dokázali jet rychle a stabilně v porovnání s Valaškou. Bohužel nám nesedla už jednou zmíněná zkouška Keply, kde jsme nabrali rozhodující ztrátu. Ke konci jsme byli opravdu blízko k vítězství, Vašek byl ale na poslední zkoušce rychlejší a vyhrál. Chci mu poděkovat za krásný souboj a poblahopřát k vítězství. My teď máme ještě větší motivaci do Krumlova,“ hodnotí Kopecký konečné druhé místo, které ho katapultovalo do vedení českého šampionátu, což je hlavní cíl letošní sezony.

Březík splnil úkol

Adam Březík ze Samohýl Škoda Teamu vybojoval čtvrté místo. V pátečním odpoledni i v sobotu dopoledne zajeli Adam s Ondrou páté časy a ve stejném duchu pokračovali i v průběhu sekce dalších tří rychlostních zkoušek. Mnohem lépe pak posádce zlínské stáje vyšly druhé průjezdy, které přinesly do statistik tři třetí časy.

„Páteční Čínov jsme neodjeli úplně podle představ, dokonce jsme se proti loňsku zhoršili. Poučili jsme se z toho a ve druhém průjezdu z toho byl výrazně lepší čas. Proti tréninku se tratě sobotních zkoušek změnily o sto procent k lepšímu. Kromě zrádného začátku RZ Keply byly až na pár míst suché. To mi dodalo potřebnou důvěru, a tak jsme obuli dvacítky od Michelinu. Během prvních průjezdů jsme se snažili vyvarovat jakékoli chyby, ve druhých jsme přidali a bylo to znát na časech. Z třetích míst jsem měl samozřejmě velkou radost,“ okomentoval Březík první část závodu, kterému chybělo na třetího Dominika Stříteského 16 vteřin.

Předpovědi pro druhou etapu signalizovaly změnu počasí, což se také stalo. Tratě byly převážně vlhké, v lesních a šotolinových úsecích až mokré. „Přece jen se v těchto podmínkách stále trochu hledám, a tak jsem v tomto případě po poradě v týmu volil jistější, mokrou variantu pneumatik. Dominika by bylo těžké dohnat, za námi byl relativně dostatečný prostor. Samozřejmě výsledek mohly znehodnotit potenciální defekty. A ty se nám bohužel nevyhnuly. Naštěstí to na konečné umístění nemělo vliv. První přišel v RZ 10, jednalo se o pomalý defekt na pravém předním kole. Při druhém průjezdu jsme dokonce poškodili obě přední gumy! Naštěstí jsme měli dvě rezervy a všechno dobře dopadlo,“ přiznal jezdec Samohýl Škoda Teamu.

Na cílovou rampu pod Černou věží v Klatovech si tak Adam přijel pro čtvrté místo absolutně, třetí v hodnocení českého šampionátu. „Tím jsme absolutně vyrovnali loňský výsledek, ve třídě jsme se o příčku posunuli. Opět máme doma solidní body. Samozřejmě vždy to může být ještě lepší, ale na kluky před námi se musíme přece jen zlepšit,“ přiznal Březík pilotující Škodu Fabia R5.

"Na Šumavu jsme se těšili a chtěli minimálně vyrovnat výsledek z loňska. Do závodu tradičně promluvilo počasí a byla to hodně velká loterie ve volbě pneu. Ke konci jsme měli štěstí po dvojitém defektu, ale i to k rallyesportu patří,“ prohlásil navigátor Ondřej Krajča.

Zpěvák šel přes střechu

Kryštof Zpěvák z Jantar Teamu už tak spokojený nebyl. Po průjezdem cíle desáté rychlostní zkoušky havaroval. Přitom byl 21letý pilot Opelu Corsa mezi nejlepšími jezdci kategorie 2WD a ve třídě RC4 I.

"Bohužel těsně před cílem zmíněné desáté rychlostní zkoušky jsem šel na brzdy o chloupek později, než jsem měl. Vyletěli jsme ze silnice, pravým kolem jsme chytili strom a už jsme dělali přemety. Hlavní rána naštěstí nebyla na motor, ale auto dostalo pořádnou ránu, je odřené ze všech stran. Strašně mě to mrzí, omlouvám se celému týmu a všem, kteří mi v mém snažení pomáhají," popsal Zpěvák. příčinu nehody.

"Takové věci se v motorsportu stávají. Jsem rád, že posádka z této nehody vyvázla bez zranění. Uvidíme, co všechno bude potřeba na autě opravit, ale pevně věřím, že se to rychle spraví. Kluky čeká za měsíc Rallye Český Krumlov, což je další soutěž českého mistrovství," dodal šéf Jantar Teamu Ján Miloň.

Foto: Závodní týmy

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.