Společnost Škoda Auto oslavuje 25 let působení na indickém trhu, který se stal klíčovou součástí jejích mezinárodních aktivit.
„Vycházeli jsme z 25 let zkušeností v Indii a učinili z tohoto prosperujícího trhu základní kámen naší mezinárodní strategie růstu. Indie se stává naším druhým pilířem mimo Evropu a pomáhá nám využívat další prodejní potenciál v zemích ASEAN, na Blízkém východě a v Indo-Pacifiku,“ uvedl Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Škoda byla první značkou koncernu Volkswagen, která v Indii zahájila svou činnost, když v lednu 2000 položila základní kámen svého prvního závodu v Čhátrapati Sambhajinagaru (dříve Aurangábád). Prvním modelem montovaným na místě byla Škoda Octavia, která si rychle získala oblibu mezi indickými zákazníky. Postupem let se portfolium rozšířilo o další modely, jako jsou Fabia, Rapid, Superb a Kodiaq.
Klíčovým okamžikem pro společnost bylo rozhodnutí koncernu Volkswagen v roce 2018 pověřit Škodu vedením všech aktivit koncernu v Indii. Škoda byla také odpovědná za vývoj platformy MQB-A0-IN, která byla vytvořena speciálně pro indický trh. Na této platformě byly vyvinuty modely Kushaq a Slavia, jejichž výroba probíhá v závodě v Pune. Nejnovějším přírůstkem je SUV Kylaq, první model značky v populárním segmentu vozů s délkou pod 4 metry, který tvoří téměř 50 % prodejů automobilů na indickém trhu.
„Nyní vyrábíme ve dvou závodech a speciálně pro Indii jsme uvedli na trh tři zcela nové modely, u nichž jsme dosáhli lokalizace až 95 procent: Škoda Kushaq, Slavia a Kylaq. Tyto modely doplňují Octavia a Superb, které prodáváme také prostřednictvím rostoucí dealerské sítě,“ dodal Zellmer. Počet kontaktních míst pro zákazníky se za poslední dva roky zvýšil o 35 %. Nový model Kylaq navíc zaznamenal 10 000 objednávek během pouhých deseti dní od uvedení na trh.
Vedle obchodních úspěchů se Škoda zaměřuje i na udržitelnou výrobu. „Indie také přispívá ke globálním cílům udržitelnosti. Jeden závod již funguje výhradně na zelenou energii, zatímco závod v Pune rozšířil svůj fotovoltaický systém, který zajišťuje až 30 % potřeby elektrické energie,“ uvedl Zellmer. Areál v Pune se rozkládá na 500 hektarech a poskytuje prostředí pro více než 300 druhů rostlin a zvířat.
Škoda Auto v Indii dále investovala do moderního logistického areálu, který podporuje export komponentů do regionů, jako je Vietnam. Rozvoj indického trhu zůstavá klíčovou prioritou automobilky, která si klade za cíl prodat v Indii 100 000 vozů ročně do roku 2026.
Foto: Škoda Auto
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.