Nová Škoda Enyaq ve fotografiích: Moderní design, vyšší dojezd a chytré technologie

Škoda Auto přichází s modernizovanou verzí svého elektrického SUV Enyaq.

Škoda Auto přichází s modernizovanou verzí svého elektrického SUV Enyaq, které kombinuje atraktivní design, pokročilé technologie a zvýšenou efektivitu. Model se má stát jedním z hlavních pilířů elektrické strategie české automobilky.

Škoda Enyaq iV prošla důkladnou modernizací, která ji přiblížila k aktuálním designovým trendům značky. Nový vzhled inspirovaný konceptem "Modern Solid" vyniká zejména přepracovanou přední částí s maskou Tech-Deck Face, která vozu dodává robustnější a modernější charakter. Úpravy aerodynamiky navíc přinesly nižší odpor vzduchu, což se pozitivně promítlo do zvýšeného dojezdu.

Interiér vozu zaujme nejen prostorností, ale i technologickými inovacemi. Standardní výbava zahrnuje prvky zvyšující komfort, jako jsou vyhřívaná sedadla a volant, třízónová klimatizace Climatronic a pokročilé asistenční systémy. Novinkou jsou digitální funkce, které lze dokoupit, například dálkové parkování nebo uložený parkovací manévr.

Technické specifikace zaujmou variantami pohonu i výkonnostními parametry. Základní verze nabídnou pohon zadních kol a dojezd až 589 km podle WLTP. Nejsilnější varianta RS se pyšní výkonem 295 koní, zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximální rychlostí 180 km/h.

Model Enyaq iV však mírně podražil – jeho cena nyní začíná nad 1 milionem Kč, přičemž nejlevnější verze byla z nabídky vyřazena. Škoda Auto očekává, že modernizace tohoto modelu spolu s novým Elroqem pomůže zvýšit prodeje elektrických vozů na více než 80 tisíc kusů ročně a přispěje ke splnění přísných emisních limitů EU.

Modernizovaný Enyaq tak představuje klíčový krok v elektrické strategii Škody Auto. Díky kombinaci moderního designu, lepší efektivity a špičkových technologií si upevňuje pozici mezi nejatraktivnějšími elektrickými SUV na trhu.

Foto: Škoda Auto

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.