Prohlédněte si galerii ze závodu veteránů Sutnar/Krattner Memorial na mosteckém autodromu.
Na startovní listině nechybělo ani Aero Minor Sport, se kterým se Otto Krattner a František Sutnar v roce 1949 zapsali do dějin slavného závodu 24 Le Mans a postarali se tak o jeden z největších úspěchů v historii československého motorsportu.
Na trati představila necelá dvacítka klenotů českých sbírek. Jedním z nich byla například i Alfa Romeo 1900C Sprint Supergioiello Ghia z roku 1953, s níž se Jaroslav Brzoň, zakladatel aukčního portálu Auctomobile, jako jediný Čech zúčastnil letošního ročníku nejprestižnější evropské soutěže elegance Concorso d'Eleganza Villa d'Este.
Mezi další unikáty patřil Talbot Lago T26GS s číslem podvozku 110057 a motorem číslo 45157, který je zatím posledním přírůstkem exkluzivní sbírky automobilů Talbot Lago Grand Sport, kterou vytvořili František a Robert Kudelovi. Vůz je jedním z šesti vyrobených závodních Talbotů Lago T26GS, se kterým jezdili slavní piloti poválečné Francie a také několikanásobný mistr světa Juan Manuel Fangio.
S pravděpodobností hraničící s jistotou je to aktuálně nejvzácnější závodní vůz v českých sbírkách. Za jeho volantem jsme v neděli mohli vidět Katarínu Kývalovou, německou závodnici s československými kořeny, která je pravidelnou účastnicí Mille Miglia a dalších slavných závodů historických vozů.
Jedním z mála předválečných vozů ve startovním poli bylo MG UVA Františka Bauera. Nejen pro české publikum, však bylo možná ještě vzácnější vidět znovu na trati monoposty Tatra 604 a 607 nebo Střelu 1100 SS. Skupinu českých závodních vozů rozšířil také zajímavý roadster Hakar 1500 Františka Čečila a další Aero Minor z Národního technického muzea v Praze.
Foto: Autodrom Most