Smejkal očekává s novým autem zlepšení. Do týmu přibral i další mechaniky

Ze začátku se bude sžívat s novou technikou, poté je jeho cílem ukázat výkonnostní zlepšení. Takový je plán Víta Smejkala pro letošní sezonu TCR Eastern Europe. V ní se jeho tým EXPRES AUTO rozroste o druhý vůz, se kterým bude závodit Petr Čížek. To mělo za následek i příchod nových mechaniků.

„Cupra Leon Competición funguje trochu jinak než starší specifikace, se kterou jsem v loňské sezoně debutoval. Ze začátku to bude o sžívání se s novou technikou a o testování. Zlepšení ale očekávám a chci tomu jít co nejvíce naproti. Cílem je jezdit na bodovaných místech a maximálně využívat potenciálu auta,“ odhaluje Smejkal své ambice za volantem nového vozu.

Letošní sezona bude pro Smejkala oproti loňsku jiná nejen kvůli novému vozu a rozšíření týmu, ale také z pohledu jejího rozsahu. Zatímco letos odjede celou sezonu, loni se starším modelem Cupry absolvoval jen její polovinu. Objevil se při závodních víkendech na Red Bull Ringu, Slovakiaringu a v Mostě. Při šesti startech se dostal do bodované desítky pětkrát. Nejlépe dojel jako osmý hned při svém prvním startu v Rakousku. V šampionátu obsadil s 10 body 17. pozici. Letos by ovšem chtěl do nejlepší osmičky.

Nasazování dvou vozů si samozřejmě žádá i příchod nových mechaniků do týmu: „Samozřejmě jsme museli tým rozšířit o nové a zkušené členy, abychom mohli připravovat techniku na nejvyšší úrovni a přitom hledat možnosti ke zlepšení. Tým se tedy kompletně rozšířil,“ říká Smejkal.

V nasazování dvou aut vidí jak výhody, tak i negativa: „Dvě auta jsou náročnější na mechaniky, náhradní díly a samozřejmě i peníze. Jedeme ale se stejnými auty, čímž se věc podstatně zjednodušuje, protože co funguje na jednom autě, musí fungovat i na druhém. Lze vidět i výhody v podobě toho, že si jezdci mohou vyměňovat zkušenosti z trati při týmové poradě,“ dodává někdejší závodník do vrhu nebo celkový vítěz Carbonia Cupu z roku 2013 ve skupině A.

Maximum pro Čížka

Zatímco cílem Víta Smejkala je pro novou sezonu umístění v nejlepší osmičce, ambice Petra Čížka jsou vyšší. Mostecký jezdec, který je se 39 starty historicky nejzkušenějším závodníkem TCR Eastern Europe, absolvuje letos v seriálu už pátou sezonu. V předchozích čtyřech ročnících, kdy závodil za stáj Fullinrace Academy, totiž vystoupal už celkem sedmkrát na stupně vítězů a v loňském roce obsadil celkovou třetí pozici. Na tento výsledek bude tedy chtít navázat.

„Petr má cíl bojovat vždy o pódium a jako tým bychom chtěli bojovat o bednu i v týmovém hodnocení,“ říká Smejkal.

Na své první vítězství sice Čížek stále čeká, i přesto se s ním ale musí počítat do boje o titul. Loňský šampion Bartosz Groszek už totiž v šampionátu pokračovat nebude a s další účastí prozatím váhá i vicemistr Petr Semerád, pro kterého jsou prioritou rallyeové starty. Může se tak stát, že Čížek bude v letošním startovním poli nejlepším jezdcem z předchozí sezony.

I na případný boj o titul jsou podle Smejkala u EXPRES AUTO připraveni: „Uděláme maximum, aby Petr jel o titul a tým také. Od začátku uděláme vše, aby měl Petr maximální pohodu a co nejlépe připravené auto pro cestu za titulem. Pojedeme závod od závodu a co z toho na konci vyplyne, to se uvidí.“

Čížek do týmu nepřichází pouze jako jezdec. Čekají na něj totiž také manažerské závazky. Cílem spolupráce mezi Smejkalem a Čížkem je vybudovat z EXPRES AUTO profesionální závodní tým.

„S Petrem jsme kamarádi z jedné vesnice, jak on říká. Už loni jsme spolu trávili na závodech volný čas, jen každý závodil za jiný tým. Rozdělili jsme si kompetence a práci podle toho, co koho baví více a k čemu má blíže. Po náročném začátku jsem rád, že nás to celé moc baví a společně pracujeme na tom, abychom byli respektovaným závodním týmem.“

Nová sezona TCR Eastern Europe startuje o víkendu 8.-9. dubna v německém Oscherslebenu. Součástí kalendáře budou také podniky na Hungaroringu (29.-30. dubna), Red Bull Ringu (20.-21. května), Slovakiaringu (9.-11. června), v Mostě (5.-6. srpna) a Brně (9.-10. září).

Foto: TCR Eastern Europe

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.