Měl by pochopit, kde je hranice, říká Redding k souboji s Razgatliogluem. König si dělá zálusk na body

Scott Redding byl po sobotním závodě MS superbiků v Mostě nespokojen s počínáním Topraka Razgatlioglua. Podle Brita si úřadující šampion v souboji o druhé místo počínal nebezpečně. U Olivera Königa ovšem po nejlepším závodě sezony panovala dobrá nálada. Český závodník už má pocit, že body jsou blízko.

Redding měl výhrady k předjížděcímu manévru, který Razgatlioglu předvedl během posledního kola v 15. zatáčce a jímž si definitivně zajistil druhou příčku. Při něm vytlačil Reddinga až za obrubník.

"Je to trochu frustrující. Byl bych rád, aby kvůli bezpečnosti pochopil, kde je hranice pro předjíždění. Nebyl na vrcholu zatáčky, úplně mě poslal mimo trať. Naštěstí to dopadlo dobře, ale rád bych věděl, kde je hranice a kdy už je to naopak moc," zlobil se jezdec BMW.

Razgatlioglu odůvodnil svůj pokus o předjetí takto: "Scott byl ve druhém a v posledním sektrou velice silný. Tím pádem jsem věděl, že mám jenom jednu šanci. Zkusil jsem to a předjel jsem ho," říká turecký závodník.

Současně ale přiznává, že neměl situaci zcela pod kontrolou: "Téměř jsem se u toho vyboural. Oba jsme byli trochu širší," dodává.

Není to poprvé, kdy se Razgatlioglu a Redding dostali v Mostě do křížku. Loni totiž jezdec Yamahy sesadil Reddinga, tou dobou ještě závodícího za Ducati, z prvního místa v předposlední zatáčce. I tehdy se Reddingovi zdálo počínání svého soupeře agresivní. Brit si ale později spravil chuť ve druhém závodě víkendu. Ten vyhrál a na stupních vítězů poté požádal svou přítelkyni o ruku.

Společně s Razgatliogluem a Reddingem vystoupal po prvním letošním mosteckém závodě na stupně vítězů také Álvaro Bautista. Španělský jezdec si dojel již pro sedmé vítězství v sezoně, kterým navýšil celkové vedení před Jonathanem Reou na 29 bodů. Současně vybojoval 1000. pódium v MS superbiků pro Ducati.

Bautista zprvu šetřil pneumatiky a po trati kroužil jako třetí za Reou a Razgatliogluem. Poté mu pomohl i lehký déšť.

"Věděl jsem, že je důležité, abych v prvních zatáčkách neztrácel čas. Na tvrdší směsi zadní pneumatiky jsem se tu totiž trochu trápil. Potřeboval jsem proto pár kol, abych ji zahřál. Poté jsem ale byl schopen jet stejně rychle jako Rea nebo Razgatlioglu. V polovině závodu spadly nějaké kapky deště. To bylo složité. Viděl jsem, že se Rea s Razgatliogluem trápí. Já se v tu chvíli naopak začal cítit sebejistě, takže jsem se rozhodl, že zaútočím a posunu se do čela. Když přestalo pršet, snažil jsem se na to tlačit a nechybovat," popsal lídr šampionátu závod ze svého pohledu.

Jonathana Reu, který se nakonec musel spokojit až se čtvrtým místem, zdržely technické potíže: "Na konci jsem se dostal do malých problémů, kvůli čemuž jsem v několika zatáčkách ztrácel na brzdách. Brzdy tak trochu povadly. Páčka se totiž celou dobu vracela k řídítkům a já na ni nemohl zatlačit. Navíc jsem nedokázal dostat motorku do správné pozice ani pořádně zastavit. Tím pádem jsem ztrácel trochu času," říká Rea o problémech, se kterými bojoval už v Donington Parku.

König: Body jsou blízko

První mostecký závod přinesl důvod k radosti domácímu Oliveru Königovi. Jezdec stáje Orelac totiž obsadil 16. pozici. Od bodovaných příček ho tak dělilo pouze jedno místo. Navíc vylepšil své dosavadní maximum, kterým byla 17. pozice ze superpole závodu v Estorilu.

"Určitě to beru jako nejlepší závod sezony. Ani ne tak kvůli výsledku jako takovému, ale kvůli tomu, koho všeho jsem nechal za sebou," byl spokojen pražský rodák, který porazil mimo jiné vicemistra z roku 2013 a bývalého jezdce MotoGP Eugena Lavertyho či devítinásobného vítěze Tourist Trophy na ostrově Man Petera Hickmana.

Přiznává ale, že z příchodu deště radost neměl: "Všichni zpomalili a já také. Jezdil jsem časy okolo 1:36, což bylo hodně pomalé. Naštěstí jsem se v závěru dostal zpět do tempa. Své nejrychlejší kolo jsem zajel právě na konci," uvedl.

Před nedělí je König optimistický: "Věřím, že když se mi povede začátek závodu, nebude pršet a pojedu stejné tempo jako v závěru sobotní jízdy, tak můžu zůstat v kontaktu se skupinou bojující o body a s trochou štěstí například i jeden bod získat."

Kromě Königa je v Mostě součástí startovního pole i Michal Prášek. Rodák z Havlíčkova Brodu, který pro podnik získal divokou kartu, startuje na svém motocyklu BMW z roku 2018, který je navíc jen minimálně upravený. Třiatřicetiletý jezdec proto již před začátkem víkendu očekával, že měření sil se světovou elitou pro něj nebude snadné. To se v sobotu potvrdilo a Prášek se nakonec z tohoto důvodu rozhodl odsoupit.

"Odstartoval jsem a asi tři kola jsem se držel s kluky, kteří v úvodní šikaně vycestovali mimo trať. Některé se mi podařilo i předjet, ale na rovince mi to pak vždy vrátili a postupně se začali vzdalovat. Snažil jsem se na to tlačit, ale zkrátka to nešlo. Jejich maximální rychlost je zhruba o 20 km/h vyšší. Když mě pak začali předjíždět jezdci o kolo, raději jsem zajel do boxů, abych se nepřipletl do boje o vítězství a nerozhodl závod," popisuje Prášek své sobotní vystoupení.

V neděli čekají na jezdce zbývající dva závody. Zatímco superpole závod startuje v 11:00, druhý závod ve 14:00.

Foto: BMW Motorrad WorldSBK Team

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.